Min dröm blev sann!

lillis1222

Trådstartare
Ibland bevaras ens drömmar.... Så blev det i mitt fall .... igår!

För att göra en lång historia kort;

Som den pryltokiga DRESSYRNÖRD i mina bästa år som jag är, är jag mer än besatt av snygg utrustning på både häst och ryttare!

Har alltid haft en svaghet med stort S för rundsydda träns.... dock har jag under årens lopp besviket tvingats konstatera att antingen är det bara att gladeligen punga ut med 3-4000 kr på ett Döbert/ OS rundsytt, eller så får man köpa en budgetvariant som är hälften rundsytt hälften vanligt slätt läder... hrmf!fnys! Detta har stört mig under längre tid än vad jag kan minnas!

I Augusti 2010 tog jag saken i egna händer och ringde upp en av Sveriges största ridsportsgrossister och på vinst och förlust presenterade min idé och skiss som jag under så lång tid format i mitt huvud- DET PERFEKTA RUNDSYDDA TRÄNSET MED DET PERFEKTA PRISET!

Fick till svar att idén skulle tas upp på kommande möten... hörde inget på flera veckor och tänkte väl typ "äsch klart det inte blev ngt!" sedan händer det underbara; jag får ett mail där det står att "vi nappade alla på idén och ett prov är beställt"... MÅLLÖS! Herregud skulle det lyckas???? Väntade och väntade och väntade men hörde inget.... sedan i November 2010 låg plötsligt en postavi i min brevlåda... från... ja det kan ni ju lista ut! Tror ALDRIG bilen gått så fort upp till vårt lokala postombud någonsin!!!!! Som ett barn slet jag upp kartongen och håller i min hand ..."MITT PERFEKTA TRÄNS" !!!!!!!!!!!!!! WOOOOOOOOWWWWWWWWWWW!

Det enda som inte var perfekt med det var att det var svart och silverspännen och full! Annars hade jag ju redan då naturligvis behållt provet!..... Hursomhelst godkändes provet och kollektionen beställdes.. Whiiii ni fattar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.... Sen har jag väntat och väntat och väntat och väntat!!! Sen IGÅR får jag återigen den efterlängtade avin!!... DÄR LÅG DET! Mörkbrunt, rundsytt, mässingspännen, 4cm fodrad pullbacknosgrimma med v-format pannband i Schwarowski och tillhörande rundsydda tyglar helt i läder !!!!! Det blev ännu mer PERFEKT än jag vågat hoppats !

Och ännu bättre; Kollektionen finns nu hos företaget för försäljning!!!!

Och priset ??? = 1000 kr !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag är bara sååååå stolt:D:D:D:D:D
 
Sv: Min dröm blev sann!

GRATTIS! Vilken karriärkvinna du är! :D
 
Sv: Min dröm blev sann!

KL

Håller med alla föregående.. Detta låter ju helt super!
 
Sv: Min dröm blev sann!

Ett par ord från moderator (som redan rensat kraftigt):

Tråden är redan på gränsen för vad forumreglerna tillåter. Fortsätter frågor om var det köpts, PM-tack-förfrågningar etc faller den definitivt över gränsen för vad som tillåts.

Om tråden ska få stanna får vi hjälpas åt att hålla den inom ramarna.

Lovis
moderator
 
Sv: Min dröm blev sann!

Grattis!
Vad roligt, en verkligt trevlig present!

Och jag instämmer i kören, vad är bilden?!!! :bump:
 
Sv: Min dröm blev sann!

Hej Lovis!

Jag hoppas och tror verkligen att min tråd får stanna! Jag har DEFINITIVT inte skrivit den i något reklamsyfte överhuvudtaget utan jag ville bara få dela med mig av min historia till andra drömmare därute:):)

Jag är helt övertygad om att ni är många därute som sitter inne med en massa tankar och idéer som ni kanske aldrig vågar ta vidare till mer än en tanke:), men när ni nu hört min historia hoppas jag tända hoppet för många andra hästentusiaster i vårt avlånga land:)

Tycker det inom hästsporten är aldelles för avundsjuka och missunsammhet och tråkigheter så en liten solskenshistoria piggar ju alltid upp är min filosofi:)

Ni ska veta hur mkt era positiva åsikter värmer!!!!:)
 
Sv: Min dröm blev sann!

Finns bild hos Hansbo nu. :)

http://www.hansbosport.se/Hem/Produkt/73050244/Dressyrtrans-Classic-rundsytt.aspx

Jag tycker tränset i sig är jättesnyggt, förutom pannbandet som jag tycker är eehmm mindre vackert..... :p Synd att det inte är ett svängd pannband eller ett helt vanligt rundsytt.

Dock så måste jag säga att det nästan är identisk med dom gammla Hansbo tränsen som reades ut för några år sen?? Förutom att det här har mässingspännen och annat pannband. Jag har två såna och dom ser exakt likadana ut som detta "nya".
 
Sv: Min dröm blev sann!

Håller med både om pannbandet och att det är samma som de haft tidigare. Stör mig också på att det inte finns i stl ponny! Mutter. ...och att det är mässingspännen-det känns väldigt ute.
 
Sv: Min dröm blev sann!

Tränset i sig var fint :)

Meeen pannbandet var inte helt i min smak.. Hade varit finast med ett enkelt rundsytt...
 
Sv: Min dröm blev sann!

Vet du om det fanns det i cob? Skulle nog passa fint på min.
Hon har ju dock ett jättehuvud så hon kan ibland ha full om man spänner längst in på allt. :p
 
Sv: Min dröm blev sann!

Va roligt!!
Jag vill oxå se bild på det! finns det något man kan googla på för att hitta det?
 
Sv: Min dröm blev sann!

Kan du inte lägga fram att det borde finnas som kandar och med vitfodrad nosgrimma också :angel: Såg trevligt ut, synd att man inte behöver fler träns just nu.
 
Sv: Min dröm blev sann!

Jag vill också se bild på det... även om pullback är det värsta jag vet, men jag får väl göra som med mitt Stübben.... jag tar bort det och syr dit vanliga remmar och spännen... ingen som ser det då det är på undersidan.... hi hi hi...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp