Bukefalos 28 år!

Min feta Sax!

K

Kaiten

Hej alla glada :)
Tänkte bara kika om någon av er oxå är en välförtjänt ägare av en (trots att det inte är erat fel ;) ) FET katt?
Min Saxen, hon är ohyggligt rund och go! När jag som normalbyggd karl på 23 år bär henne i min famn så ser man bara mina armar och inte mitt bröst :crazy:
MEN hon är för go!

Lägger upp bilder så fort jag kan!

Spinn vidare på denna, vore kul och höra om era feta vänner :D
 
Sv: Min feta Sax!

Min yngsta katt är inte tjock, inte för fem öre, han ser ut som en speta med en påse under maggen av löst skinn som nån hade tänkt det skulle vara fett i men som det inte har blitt något i -han har inte mask. Han är bara sån.

Min äldsta var en väldans tjockis under en period förra våren då han blivit kastrerad nyligen och bodde inne (rörde sej minimalt förutom kvällsrejsen) Han vägde uppåt en fyra kilo, 4½ kanske.
Nu är han på god väg ned, han är ute i stort sett varje dag och rör på sej och går ned i lagom takt.

Att ha tjocka katter är inget jag vill.
 
Sv: Min feta Sax!

hehe, nä det e klart! De mår väl baäst av att vara "lagom" :)
Men innan hon blev "FET" så var hon en liten tunn,jättesmidig och finlämmad! Det var när JAG själv hade katten.
Jag var tvungen av diverse anledningar att låta Saxen vara hos min mor i ett par månader och det var DÅ som hon markant ökade i vikt!
Inan så klättrade hon upp och ner från min balkong på ett helt otroligt sätt som inte många andra katter skulle klara (tror JAG iaf ;) )
Men hursomhelst, nu kommer hon hem och då ska man ta hand om bamsingen! Hoppas bara hon inte rammlar ner från taket som hon så gärna springer på :cry: ... skulle bli en STOR krater :eek:
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 359
Senast: Migo
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
11 269
Senast: LevelSkin
·
Småbarn Jag skulle vilja få lite råd och tips från andra föräldrar, samt ta del av era funderingar. Jag har letat efter information om olika...
2
Svar
27
· Visningar
4 027
Senast: Coop
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
3 828
Senast: Nirvana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp