Min fina sadel!!!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare snusmumrik
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 3 491
S

snusmumrik

Äntligen!!!!!
Efter att ha väntat jättelänge, en hel livstid känns det som, så är det här, min fina fina sadel!!!!!!
Bomlös Diddi Special!!! :love: :love: :love:
Imorgon ska vi rida premiärtur!!!!Spatsera runt i byn och glänsa.... :cool:
Vad lycklig jag är!!!!!!!!!!!!

Snusmumrik :banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Vill gärna höra vad du tyckte om den sen!! Är väldigt intresserad av bomlösa sadlar. :)

Men, har Snusmumriken övergivit sin Griffin Haflinger! Jag vill veta allt om nya sadeln. Börjar också fundera på byte.
mvh Superbusan

Ja, har bytt. det var ganska länge sen jag sålde Griffinen...bekväm och prisvärd sadel, absolut, men eftersom bommen på den är 105 grader, och min pålla 112... ekvationen gick inte ihop.

Jag har provridit Diddin idag, säger bara :love: :love: :love:
Pållan oxå positiv! Ska försöka fixa bilder i helgen, om killen släpper taget om kameran..(bilmässa på Elmia i påsk...)
Sadeln är jättejättefin!!!!!!!

Snusmumrik :banana: :banana:

Kul! Jeg skal også kjøpe en Diddi Spesial når jeg får nok penger! :)

Jag också! Om en sisådär 20 år när det är dags för ny häst :P
Jag blir så avis på alla som har möjlighet att jobba och skrapa ihop pengar ;)

Kom på lite mer som jag är intresserad av Har inte sett Diddin på bild, men har sett Mannis fina Star Trekk. Känner man sig inte låst/instängd med de höga kanterna både fram och bak? När sadeln inte har bom, får inte sadeln en tendens att glida mer då?

Diddidynan

b_satula_2.jpg

b_satula_1.jpg

Re: Diddidynan

Den ser ju ut nästan som en vanlig sadel. Jag kommer inte åt att se eqisoft hemsidan riktigt. Får bara fram övre halvan, så jag kunde inte se diddisadeln där.

Rider du islandshäst eller har du köpt en Diddi ändå?

Hur tycker du att sadeln ligger på hästen? Ligger den stadigt? Sitsen ser väl kanske något flack ut, hur tycker du att man sitter i den?

Hoppas du har kunnat ta några bilder på nya sadeln i helgen! Är sååå nyfiken!

Hej alla !
Har tyvärr inte tagit några bilder i helgen, men nu har Lasse lovat att rensa kameran på alla bil-bilder så vi kan plåta pålla istället..*ler*

Ska försöka svara på alla frågor:
"Är det vingligt att sitta bomlöst?"
Nej, tycker jag inte. Å andra sidan har jag i stort ridit barbacka eller med ridpad bara i snart fyra år...

"Har du special-pad under?"
Både ja och nej. Har köpt Equisofts special-schabrak, *GUUUUUD SÅ SNYGGT* samt en PolyPad, och tycker sadeln ligger bra med båda. Kan hända i vild framfart att den glider liiiiite grann med PolyPaden, men inget med schabraket. Klart värt de 1010:- det kostar. Välsytt och mycket, mycket snyggt. :)

"Har du islänning eller har du köpt Diddin ändå?"
Rider raggsocka, ja. *Islänningar är bäst, inte så långt till marken om man drattar av*

"Sitsen på Diddin är ju ganska flack, hur sitter man i den?"
När sadeln är ny, är sitsen flack ja, men den är mjuk och böjlig, och när sadeln är mer "insutten" eller rättare sagt "inriden" blir den mer formad. Knästöden är fantastiska, och jag tycker man sitter riktigt skönt i sadeln.
Jag har bara ett problem med den, och det är att eftersom jag ridit barbacka så länge, har jag världens problem att galoppera i sadeln! Är så van att bara knipa lite med rumpan och säga Tjohoo, nu måste jag ju hålla reda på en massa sadel oxå *ler stort*.

Skämt åsido, jag har provat många sadlar och varit mer eller mindre nöjd, men det här är en riktig höjdare måste jag säga. Det enda jag saknar på sadeln är fästpunkter för sadelväskor/packning, men det kan ju sadelmakaren fixa dit hyfsat billigt.

Och ni som drömmer men inte har råd; det hade inte jag heller. men WasaKredit har ett mycket förmånligt hästsport-lån, där man själv väljer hur lång tid man vill ha att återbetala på, och så betalar man en minsta summa i månaden, men får om man vill, utan problem, betala mera. Man kan lösa allt när man vill,uytan att de gnäller om räntor och så. Låg ränta med, tycker jag. Är det panik med sadel kan det ju vara ett alternativ..

Lovar att återkomma snarast med bilder.....bara jag får Lasseman att vara fotograf så!!!

Snusmumrik :banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :banana:

Sv: Min fina sadel!!!!!

Halloj snusmumrik! :bump:
Hur trivs du med Diddi-dynan? Är ni fortfarande nöjda du och pållen?
Jag är själv lite sugen på att testa den, men har hört/läst att den kan skava på manken om man har otur.
Just nu har jag en fitform till min stora, tjocka islandshäst och den funkar bra, men jag gillar inte riktigt trät i "bakvalvet". Jag får passa min stora häck hela tiden, så jag inte lutar emot det... :eek:

Sv: Min fina sadel!!!!!

Grattis!!!

Jag har också en och jag älskar den lika mycket som du. Alla som jag känner som provat den har berömt att den är så mjuk och ger så bra stöd. Har min raggsocka i ett stor brun-stall och alla har tyckt att den är snygg. Visst har dom rätt! :bow: :love: :banana:

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
453
Senast: Emuliiaa
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 331
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite... 2
Svar
27
· Visningar
9 040
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka