Hej alla !
Har tyvärr inte tagit några bilder i helgen, men nu har Lasse lovat att rensa kameran på alla bil-bilder så vi kan plåta pålla istället..*ler*
Ska försöka svara på alla frågor:
"Är det vingligt att sitta bomlöst?"
Nej, tycker jag inte. Å andra sidan har jag i stort ridit barbacka eller med ridpad bara i snart fyra år...
"Har du special-pad under?"
Både ja och nej. Har köpt Equisofts special-schabrak, *GUUUUUD SÅ SNYGGT* samt en PolyPad, och tycker sadeln ligger bra med båda. Kan hända i vild framfart att den glider liiiiite grann med PolyPaden, men inget med schabraket. Klart värt de 1010:- det kostar. Välsytt och mycket, mycket snyggt.
"Har du islänning eller har du köpt Diddin ändå?"
Rider raggsocka, ja. *Islänningar är bäst, inte så långt till marken om man drattar av*
"Sitsen på Diddin är ju ganska flack, hur sitter man i den?"
När sadeln är ny, är sitsen flack ja, men den är mjuk och böjlig, och när sadeln är mer "insutten" eller rättare sagt "inriden" blir den mer formad. Knästöden är fantastiska, och jag tycker man sitter riktigt skönt i sadeln.
Jag har bara ett problem med den, och det är att eftersom jag ridit barbacka så länge, har jag världens problem att galoppera i sadeln! Är så van att bara knipa lite med rumpan och säga Tjohoo, nu måste jag ju hålla reda på en massa sadel oxå *ler stort*.
Skämt åsido, jag har provat många sadlar och varit mer eller mindre nöjd, men det här är en riktig höjdare måste jag säga. Det enda jag saknar på sadeln är fästpunkter för sadelväskor/packning, men det kan ju sadelmakaren fixa dit hyfsat billigt.
Och ni som drömmer men inte har råd; det hade inte jag heller. men WasaKredit har ett mycket förmånligt hästsport-lån, där man själv väljer hur lång tid man vill ha att återbetala på, och så betalar man en minsta summa i månaden, men får om man vill, utan problem, betala mera. Man kan lösa allt när man vill,uytan att de gnäller om räntor och så. Låg ränta med, tycker jag. Är det panik med sadel kan det ju vara ett alternativ..
Lovar att återkomma snarast med bilder.....bara jag får Lasseman att vara fotograf så!!!
Snusmumrik