Min fot är ledsen, vad göra?

Bison

Trådstartare
September 2011 far jag av hästen och blir trampad på höger fot, fotknölen går av. Operation med stift, gips sex veckor. Först två veckor utan belastning sen cirkulärgips där jag fick belasta, gipssko och kryckor givetvis.

Var stel som attan efter avgipsning men väldigt lite smärta, första två veckorna med gips var jag inte så happy dock men det gav sig.
Kom igång med ridning och löpning rätt så bra ganska direkt efter att gipset togs bort.

April 2012 fastnar jag i stigbygeln och vrider av fotleden + ett gäng ledband på vänster fot.
Ingen operation, samma gips som tidigare.
Inte så mycket smärta under läkningen. Efteråt har dock foten spökat en hel del trots många, många timmar hos sjukgymnast. Har skador på ledband som inte vill ge med sig och som ger mig lite bekymmer till och från med svullnad och smärta.
Har fått ge upp löpningen.

Så i september 2013 åker jag av igen och slår upp den gamla frakturen i höger fot.
Ser ut såhär efter röntgen


ett stift plockas bort, det andra trycks tillbaka och jag får även en skruv.
Denna gång blir det två veckor cirkulärgips sen fyra veckor med en aircast.
Jag har inget ont alls under läkningen och har kännt mig bra även efteråt.

Fram tills för ett par veckor sedan...
Nu har jag helvetes smärtor till och från, ibland vet jag inte var jag ska ta väg.
Får stundtals sätta mig ner när jag är ute och går med hundarna för att det gör så ont.
Foten är svullen och rör jag ärret tror jag att jag ska dö så ont gör det.

Vårdcentralen vägrar ta emot mig och ortopeden är nästintill omöjlig att nå.
Vad gör jag?
Vad kan ha hänt?

Mina fossingar.

Den vänstra är alltid lite småsvullen, ffa på utsidan. Är som gallor på en häst ungefär.


den högra, ser ännu värre ut irl :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag snubblade häromdagen, foten vred sig först åt vänster o sen åt höger, med ett rätt högt knäckande ljud. Gjorde svinont o jag blev...
Svar
19
· Visningar
905
Senast: sassiball
·
Kropp & Själ I november så ramlade jag med en stege, trampade snett och fick tre frakturer i fotleden. Slapp operera utan gipsades ett tag och fick...
Svar
4
· Visningar
721
Kropp & Själ Jag har de senaste veckorna dragit på mig en ny åkomma. Mitt ena ben börjar från ingenstans göra ont. Det känns som en pulserande smärta...
Svar
4
· Visningar
1 162
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp