Min häst har rymt:(

charmant

Trådstartare
Åkte från stallet i dag vid halv åtta.Klockan straxt före nio ringer en kompis och säger att benji inte finns i hagen............HJÄLP!!!Åker ut...inte ett spår av honom någonstans.Det blir mörkt,ringer alla närliggande stall och pratar med dom och ringer tillslut polisen och gör en anmälan.Så nu är det bara att vänta och hoppas att han kommer hem igen eller att någon hittar honom.det otäcka är att han kom hem till mig i går efter en månad i ett annat stall,han är ny kastrerad(12 dagar sen)och han känner inte igen sig eller sin hag kompisar.jag dör av orolighet :(Men det känns som det enda jag kan göra är att vänta tills någon hittar honom eller han kommer tillbaka igen.Oskadd hoppas jag. :cry:

:)han kommer säkert tillrätta
hästar har bra mörkerseende som tur är.

:bump:

Tja,känner jag honom rätt så går han och filosoferar på livet och äter av det goda naturen har att erbjuda men klart så är jag lite orolig med,det är ju min bebis :(

När våra hästar rymde fick SOS in ett flertal tips under natten av folk som hört hästar. De hittades tidigt morgonen efter i en trädgård ca. 7-8 km från stallet.

Din häst dyker säkert upp, men jag förstår att du är orolig :crazy:

//Frida

Usch vad obehagligt! Jag hoppas att han kommer tillbaka snart och att han mår bra! Förhoppningsvis är han hemma igen i morgon!

Jag tänker på er!

/ maris

han kanske fick vårkänslor :banana: och kommer hem när han märker att juvelerna är borta :D :D

förstår om du är orolig. men såna utflykter brukar sluta väl och som du säger så finns det ju så mycket gott :d :angel:att äta på vägen hem...

Har än inte hört nåt men jag är glad att vädret är toppen så han slipper gå och bli blöt och kall.Ska ut till stallet nu på morgonen för hovslagaren kommer,vem vet kanske han står i trädgården eller nåt :)hoppas kan man ju alltid.Frågan är....brukar dom göra om såna här saker?Hur ska jag då få honom att vara kvar i hagen?Ja ja det lär väl märkas.Tack till alla er som stöttar.kram

Förhoppningsvis så har han tröttnat på det nattliga äventyret.

Hoppas att han väntar på dig ute vid stallet.

Kramar

Nu är han hittade,vid grann stallet.Halt på ena fram benet annars bara trött efter det nattliga äventyret.Tack alla som svarat på mitt inlägg

:)oj vad bra att han är tillbaka iallafall!

hoppas att han inte skadat sig allvarligt

Han har nog försökt att hoppa men rivit den övre tråden?!Hur han orkade hoppa vet jag inte för han har ju precis börjat orka galoppera efter vanvården han utsattes för innan han kom till mig.

Skönt att han kom tillrätta! :)

Jag hade tre hästar hemma på bete förra året, mina två egna "gamla! + en ny. Den nya brände genom eltrådarna en natt och drog dom andra med sig(som aldrig skulle gjort nåt sånt annars! :mad:)

På morgonen ringde en tjej och sa att hon fångat in shettisen men dom andra fick jag köra och leta efter. Som tur var hittade jag dom ett par km längre bort! Men fy, vad nervöst det var innan jag hittade dom! :crazy:

Nu vet vi varför han hoppade.släppte ut honom i hagen igen nu på em och hanoveranaren som går emd mina araber prerssade honom och vallade honom in i tråden så han hade inget annat val än att försöka hoppa........så nu går mina killar ensamma och det blrv lugnt i hagen igen=)skönt.Undra hur hästar tänker ibland.Hanoveranren är väldigt låg i rang annars och kasnke såg sin chans att vara lite ball nu när det kom en liten krake........

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 232
Senast: Claraclara
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 987
Senast: ako
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 368
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i... 2
Svar
27
· Visningar
4 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka