min häst har...

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare ryggen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 611
R

ryggen

min häst har konstiga små knölar på ryggen längst ryggraden och när man trycker på dom blir han sur! snälla kan ingen hjälpa mig och beräta vad de är för knölar tacksam för svar! kram lisa :confused:

Sv: min häst har...

Om du känner MITT på ryggraden så är det tornutskotten som du känner. Om du känner långsamt och trycker lagom hårt. Svårt att beskriva lagom men inte för hårt i alla fall, så ska din häst inte reagera. Stryk med handen över ryggen ett par gånger först, så du inte överraskar h*n.

Sv: min häst har...

det kan vara sadelknutor.
Sök på sadelknutor så hittar du massor.
Mitt tips är att tvätta med desivon eller annat desinficerande medel 2 ggr om dagen, och tvätta alla vojlockar noga. försvinner de inte inom 14 dagar är det något annat och då bör du tillkalla veterinär.
Har din häst ont, reagerar han på sadeln eller annat ska du inte rida, men det förstår du.
/jenny

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 301
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Kilauea
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 227
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 664
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Tapeter tapeter tapeter
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur