Bukefalos 28 år!

Min hund är halt

tott

Trådstartare
Hej

Min 10-åriga hund är halt. Hon har tidigare fått konstaterat förslitningar på vänster höftled och har förut varit "skruttig" i perioder.
Nu kan jag absolut inte se vilket ben hon är halt på och hon rör sig nu annorlunda än hon gjort förut då hon har varit "skruttig". Förut såg hon ut att ha ont överallt och gick långsamt med huvudet lågt (efter ansträngning - livlig hund, svårt att ta det lugnt), men nu är det liksom bara baken som gör en annorlunda rörelse. Förut var det onda borta efter en natts vila men nu syns "haltandet" ännu på morgonen.

Hur ska jag få fram vilket ben hon har ont i ? Har klämt och tryckt - och masserat.

Finns det några bra tips på "huskurer" ? Har precis ring vet. och fått smärtstillande/antiinflammatoriskt men vill inte bara lindra smärtan, utan också bygga upp och förstärka.

Hjälp mig någon !!!
 
Jo, jag har tänkt ta henne till en bekant som är djurhomeopat och fysioterapeut.
 
Fysioterapeuter masserar och stretchar och gör gott för muskler och ligament.
 
Vet du någon bra kiropraktor högre upp i landet?

PM:a gärna ..

Skulle vilja att någon går igenom min gamle man innan en ev valp flyttar hem och lever om :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 247
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 713
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Jag skriver under anonymt inlogg. Veterinären vill fortsätta men jag börjar ge upp, vad är rätt? Bakgrund: Liten hund som nu är 3 år...
Svar
15
· Visningar
3 031
Senast: Nahar
·
Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 768
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Pall till hög säng?
  • Kattbilder #9
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp