Bukefalos 28 år!

Min hund har problem med levern :(

Jag har bara erfarenhet av katt som hade jättedåliga lever och njurvärden å ultraljud såg inte bra ut o veterinärerna tyckte det var bäst att han fick somna in men jag var envis, hitta en homeopat. Katten blev bättre och veterinärerna var förbluffade. Han levde 7-8 år till efter det.
 
Jag har bara erfarenhet av katt som hade jättedåliga lever och njurvärden å ultraljud såg inte bra ut o veterinärerna tyckte det var bäst att han fick somna in men jag var envis, hitta en homeopat. Katten blev bättre och veterinärerna var förbluffade. Han levde 7-8 år till efter det.

Sockerpiller kan inte kurera elakartad cancer.

Jag beklagar verkligen TS, men helt rätt att låta honom somna direkt.
Hur tråkigt beskedet än var så har ni i alla fall fått en diagnos och behöver ej leva i "limbo" längre.
 
Beklagar verkligen!

Men tur i oturen att ni kom underfund om det så pass tidigt att hundstackaren slapp lida i alla fall. Fruktansvärt sorgligt...
 
Jo, det är skönt att slippa denna ovissheten iallafall. Men så otroligt jobbigt, liksom nyss gick vi promenader på över milen och nu helt plötsligt sjuk i långtgående cancer..känns så overkligt. Men cancer är cancer och det går ju inte att göra så mycket åt. Hade nog inte gått att göra så mycket åt även om vi upptäckt det lite tidigare, den var ändå såpass aggressiv tydligen.

Men det är ju det, det är skönt att vi fick svaren innan vi behövde åka in akut med en jättedålig vovve med stora smärtor iallafall, men det känns skit iallafall :cry: Trodde verkligen att jag skulle få ha honom många år till, han var liksom räddningen efter hästen som jag också nyss tagit bort. Det är tungt att ha äga djur ibland.
 
Jag beklagar verkligen sorgen!
Jag har själv fått chockbeskedet att min 7-åriga hund hade elakartad cancer och avlivades. Förstår vad du går igenom, det är en stor sorg att förlora sin bästa vän så tidigt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 378
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 836
Senast: fejko
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 676
Senast: Icfafn
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 553
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp