Bukefalos 28 år!

min hundar..

S

Sandrra

Jag har en egen hund där hemma på 18 månader.
Han är en problemhund men vi håller på att bygga upp hans självförtroende å hans band till männsikor..Elr va man ska säga.
Jag brukar gå så han får träffa lite människor å så.
Då han reagerar väldigt olika fårn person till person tycker jag de e onödigt å dra in honom mitt i stan.
Hon jag köpte honom av sa att han brukade gå minst 1½timme per dag.Om jag e ute med honom i 45 minuter e han helt slut när vi kommer in.Så i stället för att ta 1½timme på direkten delar jag upp så jag kanske går 45 minuter kanske 3 ggr per dag.
Jag tränar honom att gå fint ska snart börja träna inkallning.
Sen så låtar jag honom söka både inne å ute.
Några andra tips jag kan motionera honom på.
 
jag hoppas att du inte går max tre promenader per dag. kan du inte gå 1 promenad på 1 timme och sedan 3-4 promenader på 15-20 min? så att h*n får komma ut några gånger per dag?

har du problem med att hunden visar aggressivitet mot människor tycker jag att du ska ta kontakt med en tränare så att du inte omedvetet förvärrar situationen.
 
Nej minst 6 promenader per dag...men 3 lite längre..
Han visar bara aggresivitet mot visa killar som e mörka å har keps..
 
Varför skulle man inte kunna begränsa sig till tre promenader per dag. Jag är sällan ute mer än tre gånger per dag, ibland bara en eller två. Jag skulle vilja påstå att det är tiden och inte antal tillfällen man är ute som spelar någon roll.
 
då är det nåt fel på mina hundar som inte kan hålla sig i över 20 timmar... :crazy: dessutom är ute=aktivitet för oss, och därför har vi en motionsrunda och flera tränarundor.
 
Vem har sagt att hunden måste hålla sig bara för att man är ute enbart en gång om dagen. I söndags var vi bara ute en gång och det var mellan sju på morgonen och åtta på kvällen. Det är hela dagen, men ändå bara ett tillfälle.
Igår var vi ute två gånger. Först en morgonrastning och sedan mellan 14:00 och 21:00. Två tillfällen, men väldigt många timmar.

Som sagt det är tiden och inte tillfällena som spelar någon roll. Tränar gör vi hela tiden då vi är ute, men det skiftar vilt mellan passivitet, miljöträning, lydnad, spår osv.
 
Fast som "Sandrra" skriver är hon bara ute 45 minuter per gång. Då blir det enligt min mening på tok för lite utevistelse för hunden, om hon begränsar till tre promenader. Det blir mååånga timmar inomhus...
 
Min vovvis promeneras sällan mer än 1 gång/dag, däremot e hon ute själv i trägården hela dagarna å e mä i stallet...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 849
Senast: Linda_A
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 003
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 374
Senast: ako
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 275
Senast: Sandora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilken ras passar mig?
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp