Min katt har blivit påkörd :*(

Sv: Min katt har blivit påkörd :*(

Tack :(.

Dessutom får jag extrema samvetskval eftersom stallkatten har 4 ungar och jag gärna har velat haft en av dem. Liksom, wei nu dog min katt då kan jag ta en av dem. *ironi*.

Du är ju sorglig! Och jag är djurplågare x 3.... :smirk:

D E L E T E D

Senast ändrad av en moderator:

Beklagar förlusten. Det är väldigt tungt att förlora ett djur, och skriva är ett bra sätt att få ut lite aggresioner och sorg på.

för mig? Jag har ingen katt längre... han fick åka till en bondgård! Jag e inte ute efter att bråka och defentivit så är jag ingen djurrättsaktivist men djur i bur är inte min grej! Katten ska ju va de mest självständiga husdjuret, tror du på alvar att den gillar å sitta i fönstret och titta på allt den "kunde fått"

nej,gud va jobbigt :( min katt blev påkörd förra året, hittade han när jag va ute å red. jag börjar fortfarande nästan gråta när jag tänker på det.. :cry:

Det är så hemskt :cry:. Man förväntar sig det verkligen inte. Det var skillnad med vår gamla katt som blev sjuk av ålder, det hade man ju väntat på länge trots allt. Jag har knappt några bilder på henne heller, hon var ju så "ung" att jag inte tänkte på att hon skulle försvinna en dag.

Usch.. jag förstår vad du går igenom!
Min hund blev överkörd! :cry:
Jag var ute och gick med honom, och sen stack han för han fick väl upp ett spår.. och 15 min senare var han död... bara tre år gammal min lilla bebis...
Han sprang 3 km över en väg, och det kom bara en bil och den blev hans död :cry:
Jag hade inte ens tänkt ta med honom den dagen... men jag gjorde d ändå.. och jag ångrar det så himla mycket!!!

Usch :cry:. Sen är det en till sak... På bussen igår så fick busschaffören bromsa för att en katt jagade en annan katt- som såg EXSCT likdan ut som henne, en km före oss. Var så nära att ropa åt chaffören att stanna för om det var hon så ville jag inte att hon skulle slåss naturligtvis. men tänkte att hon aldrig går så långt hemifrån, har aldrig varit i fajt förut och att en som bor mittemellan oss och platsen har triljoner katter. Jag bara funderar... Tänk om? Tänk om den där katten jagade min katt och att hon blev påkörs pga det? Eller är jag extremt nojig? Men det är så sjukt, samma dag/dagen efter som jag tänker att "tänk om hon dör?" så gör hon det. :cry:

Min tröst i allt elände är att det blåste väldigt mycket den dagen min hund blev överkörd.. jag tror inte han hörde att jag ropade.. och jag tror inte att han såg eller hörde bilen... för han kom precis ut ur skogen som går precis längs vägen...
Han var nog lycklig som hade hittat något att jaga, det måste ju ändå vara ett bra sätt för honom att dö på.. att vara lycklig och ovetandes....
Men när jag tänker på att han var på väg tillbaka till mig när han blev överkörd, börjar jag bara gråta... :cry: tänk om han bara hade vänt om tillbaka 1 min innan han gjorde det...

Vet hur det känns, vår älskade Mysen blev påkörd och dog 17 juni i år. Han blev 6 år gammal och kvar hemma fanns hans mamma o "tvilling"bror + ett par andra kissar. Det blev ändå fruktansvärt tomt och vår Mysen saknas alltid. Brorsan hans blev inte sig lik efteråt, han sitter t.ex. aldrig mer i fönstret eftersom Mysen jämt låg där. Han har inte gått upp där sen dess.

:cry: Får se hur vår andra katt kommer att bete sig. Han är redan så osäker och rädd... Hon var verkligen speciell. Viftade alltid på svansen :). Så fort man bara pratade eller såg på henne började hon kråma sig :love:. Man får ta vara på de fina stunderna.

Jag ska klappa min tuss lite extra dom närmsta dagarna. Uch vi bor nära trafikerad väg.. ´
Minns när jag var liten och förra katten beövde avlivas. det var sorg.

Liknande trådar

Katthälsa Världens underbaraste katt deppade ihop helt när vi kom hem med en bebis. Vi har två barn sedan tidigare, den minsta var 2 när katten...
Svar
8
· Visningar
995
Senast: Tualma
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 282
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
804
Senast: startpompe
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 801
Senast: Googlarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31