Min katt har blivit påkörd :*(

Sv: Min katt har blivit påkörd :*(

Jag förstår precis hur du känner- Min kanin dog i torsdags. Jag har fortfarande inte förstått att jmag inte har en Nuff att kela med, en Nuff att mata, att jag inte måste rudsa upp för trappan för att sr till Nuff - hon är inte där...

Skickar en tröstkram...

Jag kommer på mig själv med att sitta och le åt roliga låtar, var jättepirrig för att jag sagt till killen jag gillar att jag tycker om honom m.m. jag har förträngt att hon är borta. Jag sitter verkligen och funderar varför hon inte kommer och dreglar i mitt knä som alltid? Gud när mamma kom in och sa "Vår finaste katt.." :cry:

Skickar en tröstkram till dig med *kramsmiley*

Seriöst? Katter i lägenhet är alltså djurplågeri enligt dig? Folk som bor i stan får inte ha djur eller vadå? =0
Shit då borde vi sitta i fängelse eller nåt nu då? 4 katter har vi i en lägenhet.

Jag beklagar det som hänt men har man utekatter får man ju tyvärr räkna med att risken att det händer den något finns. :(

Ja, absolut. Så är det ju med allting, hästar, människor m.m. Men det är ju alltid lika sorgligt.

Så det är mindre djurplågeri att med berått mod utsätta sin katt för risken att dö en lång, smärtsam och plågsam död? Konstigt synsätt. När katten ligger med platt bakdel och har enorma smärtor så tänker den knappast tillbaka på att den haft ett lyckligt liv.

Jag har sett en hare som precis blivit påkörd och som fortfarande levde. Den satt fast i marken med huvudet medans bakdelen for runt och försökte komma loss. Är det vad du mer än gärna utsätter din katt för? Och du kallar oss med innekatter djurplågare?

En katt i en lägenhet på flera kvm är väl knappast realistiskt att jämföra med ett djur i bur. Det är rejäl skillnad på bur och lägenhet.

OBS!! Detta är INTE till den som startade tråden!!

Senast ändrad:

Men kan folk knipa igen sina åsikter när någon skriver en tråd där hon är ledsen för att henne katt är död :mad:
Dålig stil att förstöra hennes tråd :mad:

Kissing Spine, :(

Jag tror inte de tänker så långt tyvärr. :cry:

*Lisa skrev:
för mig? Jag har ingen katt längre... han fick åka till en bondgård! Jag e inte ute efter att bråka och defentivit så är jag ingen djurrättsaktivist men djur i bur är inte min grej! Katten ska ju va de mest självständiga husdjuret, tror du på alvar att den gillar å sitta i fönstret och titta på allt den "kunde fått"
Sen att en innekatt inte vet något annat och inte vet om att den kunde fått ett uteliv är en variabel man inte alls borde räkna med?

Helt och totalt onödigt att dra upp en sådan sak i en sådanhär tråd ifrån början. Jag har två innekatter och de är bland de gladare jag någinsin sett och vart med! Min katt hatar att vara ute. Den var ute lite när den var mindre men nu när man tar ut henne så kryper hon ihop, helst intill mig, och tittar vrålmycket överallt. Om du frågar mig så trivs hon bättre inne.

Men som sagt, totalt fel tråd att snacka om det i.

Beklagar sorgen. Jag har inte blivit av med något husdjur förutom hamstrar och fåglar då jag inte blev så jätteledsen. Min hund som bor hos morsan och ett par bekanta (byter lite) är rätt gammal nu. När han dör kommer jag att bryta ihop totalt :(

Usch ja :(. De lämnar ett så stort tomrum och man sitter och tänker att "nu brukade hon alltid komma, tänk när hon viftade på svansen när man pratade med henne" etc... Som tur är kommer man efter ett tag bara ihåg de fina stunderna :)

Lägger in ett par vackra bilder. Dock drar scannern ned kvaliten...

Katt uppe på taket :crazy:

Tessi3.jpg

Bebis :love:

Tesi2.jpg

vad skulle jag inte göra för att få återuppleva de stunderna?

Ledsen för din skull :( Hoppas för kattens skull att det iaf gick fort.

Beklagar sorgen! :(
Är så hemskt att mista ett älskat djur...
Och så söt hon var också, missen! :love:

Liknande trådar

Katthälsa Världens underbaraste katt deppade ihop helt när vi kom hem med en bebis. Vi har två barn sedan tidigare, den minsta var 2 när katten...
Svar
8
· Visningar
993
Senast: Tualma
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 282
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
804
Senast: startpompe
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 801
Senast: Googlarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31