Min klätterapa till dotter ger mig snart hjärtinfarkt!!!

Sv: Min klätterapa till dotter ger mig snart hjärtinfarkt!!!

kanske man skulle sätta på ett sånt där klot runt benet som fångarna har i serietidningarna

:rofl::rofl:

Ett sånt skulle vår klätterapa också behöva! Klättrar på allt, upp på fönsterbrädet via soffan, gör kullerbyttor i soffan, upp på köksstolarna upp på bordet...
Spola i WC är också skit:angel:kul, medan jag fyller/tömmer en tvättmaskin hinner han spola 7 gånger minst, lyfter ju bort och säger till men han är där lika fort igen...

När sonen var kring 8-9 månader funderade jag på att antingen madrassera hela ungen, eller ett rum där han kunde vistas några månader :angel:. Vid 8 månader klättrade han upp på köksbordet och stod och balanserade där, mycket nöjd med sig själv. Strax därpå lärde han sig konsten att dra fram en köksstol till diverse stängda dörrar, för att kunna nå till handtaget. Oh my, den tiden var det nada lugn och ro som gällde, medan sonen var vaken.

Fördelen med att han lärde sig tidigt var att han också slutade tidigt. Vid 1,5 år var han väldigt stadig och dessutom väl medveten om vad han inte fick göra (så som att volta ner från köksbordet). Nu är han drygt 3,5 år och faktiskt väldigt mycket lugnare att ha att göra med.

Känner igen det lite.
Min systerson gick in i ett badrum, som var låst, klättrade upp längst upp i en bokhylla och tog ner en cillitbang (stavas?) flaska. Och sprutade sig själv i ögat.

De små lymlarna är överallt när man inte ser dom :eek:

Jag är så oändligt tacksam över att vi inte har öppen planlösning... När klättrandet var som värst kunde jag stänga in oss i köket och laga mat. Eller stänga in oss i vardagsrummet och göra något annat än att bara springa efter honom! Det gick dock över :p

Så gör vi med här hemma. Tack gode gud för grindar:D.

kl

Min lilla skrutt (13 mån) är precis likadan! Allt ska klättras på, upp på en back, över till kökssoffan (från kanten såklart så man kommer över armstödet) och vidare upp i fönstret, soffan ska klättras i, bord ska man upp på, gunghästen ska stås på osv osv...

Jag tycker att det är kul att hon utforskar världen, men ibland känner man sig som en stressad liten höna som springer omkring och stoppar henne från livsfarligheter! Det är nog bara att härda ut =)

Ang sömnen så har ju My stulat en hel del med det hon också. Sova på dagen har aldrig varit någon hit, inte ens när hon var pytte, men nu fungerar faktiskt sömnen förhållandevis bra. Hon sover inte hela natten ännu och visst händer det att hon har lite vakenperioder på nätterna, men oftast fungerar det bra.

//Julia

Jag känner igen det, har haft en sån! Tror hon var tre drygt när hon satt på stången uppe på gungställningen, istället för på gungan. Farmor höll på att få hjärtsnörp:D

Men hon är 21 nu, det går över, jag lovar:) Fast hon är och har alltid varit väldigt aktiv, men nu är det träning under mer ordnade former på gym som gäller.

*kl*

Idag lyckades hon klättra i badkaret när storasyster badade. Hittade en helnöjd Saga i vattnet med blöta kläder.... Tog henne dem 5 sek som jag var och svarade i tele att klättra i där...

Herregud hur orkar ni :o. Min tvååriga dotter är världens lugnaste, inga problem att lämna henne ensam när man t ex går ut för att fodra hästar, dushar, rastar valpar (har kennel) etc. Har varit så sedan födseln, vet faktiskt inte hur jag skulle få ihop vardagen om jag hade superaktiv unge, ni gör det bra :p.

Man vänjer sig. Jag vet faktiskt inte om jag skulle vilja ha en lugn unge, det verkar rätt så tråkigt. Förutom när man ska flyga ensam med dem kanske *bävar inför nästa fredag*

Oj vad skönt, jag har svårt att kunna gå och kissa utan att hon hittar på hyss :D.

Men visst hade ni en jobbig tid när hon var liten? Eller blandar jag ihop dig med någon?

Inga cirklusationsproblem iaf när jag flyger. Jag tror att vi hinner gå upp och ned i gången 50 ggr eller nått sånt när vi flyger...

På tal om att flyga så ska vi till lanzarote om lite drygt en månad. Spännande med den vildingen. Och så har vi den ängsliga storasystern som antagligen bryter ihop för att hon tycker det är så läskigt...Har nog lyckats förtränga det;)

Ja men vart ska jag göra av bebisen då? Jag kan inte gärna lämna honom på sätet och det känns inte som att man får plats att ha bebisen i sjalen och samtidigt rädda alla människor från Sams klåfingriga händer :D

Min mamma föreslog att jag skulle checka in här hemma och när jag väljer säten så sätter jag Sam fyra rader bakom :rofl:

Nä, jag har bunkrat upp med fyra nya böcker, med klistermärken och annat pill i. Och en bärbar dvdspelare och klubbor, frukt, chips och youghurtdragerade hallon. Det ska mutas så det står härliga till! På hemvägen har jag sällskap så då är jag inte lika orolig.

Jag har alltid sjalat på planet när han var liten.

Sen han började gå har han inte suttit still många minuter på planet :crazy: När jag haft tur har vi fått tre säten själva så jag har kunnat "stänga in" honom. Dvs. satt mig ytterst och sen laddat på med bilar m.m. Nu får ni ju iaf varsit säte. Innan två delar man ju = trångt.

Ja det funkade ypperligt att flyga när han var 4 månader... då ammade vi vid start och sov hela vägen. Vid 6 månader var det inte heller några problem. när vi flög hem till jul när han var ett promenerade vi upp och ner i gången i två timmar. i somras likadant fast då var det även skoj att stå i mitt knä och försöka banka personen framför i huvudet. i höstas åkte jag med en kompis så vi turades om. sen har jag inte varit hemma för jag var gravid så nu är första gången sen augusti. men det ska nog gå bra. och gör det inte det så är det inte hela världen...

Men precis.

Är han busig så är han. Du har inte så många alternativ med en liten bebis och då är det så. Ingen idé att stressa upp för något som man dels inte vet om det inträffar och om det inträffar så kan man inte påverka det så himla mycket.

Jag tror det kommer gå smärtfritt :D

Hihi vi hoppas på det. Än så länge har jag inte hört om några tvåbarnsmammor som blivit utkastade från planen så vi ska nog komma fram. :D
Jag tycker det är rätt så jobbigt om de stör andra människor, han får gärna prata med andra men inte springa omkring på restauranger och så. Men som mamma sa, det kan ju sitta en farbror som min bonuspappa bakom oss, som blir överglad över att få prata med en tvååring i två timmar, eller så kanske där sitter en tvååring till och då blir det ju lättare.

Jag rapporterar sen hur det gick.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka