Sv: min lilla amstaff var i bråk för 40 minuter sedan
Jag missuppfattade litegrann där ja. Men men, lika bra, för då blev det långa inlägget äntligen skrivet åtminstone
Dom flesta andra hundarna jag känner, också Amstaffar, fungerar ungefär likadant som mina. För det första så avlades dom ju för kamp förr, men också för att aldrig gå på människor - då funkade det ju inte i ringen. Jag tror att det finns kvar mycket av det, för jag har aldrig ens märkt en tendens hos någon av mina, oavsett träning eller ej.
Jag tycker nästan att det är lättare att få isär dom, på just det viset, än en hel del andra raser. Vi hade tidigare Briarder, som gärna slogs som besatta, och dom brydde sig inte ett dugg om en människa kom ikläm eller ej.
Men, i vilket fall som helst så hoppas jag att TS tar sitt förnuft till fånga och håller sin hund ifrån främmande hundar, för han behöver inte ha drösvis med polare. Det duger gott och väl att ha en enstaka kompis att leka med ibland, och få resten av stimulansen från sin människa/familj!
Och om du nu ska envisas med detta, så lär dig hur du ska få isär hundar som slåss
fort, så att din hund inte skadar någon annan illa. Som sagt, ett bett från en Amstaff kan med lätthet döda en mindre hund och oavsett vem som började så skulle jag inte vilja ha det på mitt ansvar någonsin i alla fall.