Min macbook spricker!

Philosophia

Trådstartare
Min sju månader gamla macbook har börjat att spricka i kanterna. Faktum är att jag har hört att det har knäppt och haft sig i den ibland och precis nyss så upptäckte jag småsprickor längs med sidan på den.

Någon som har varit med om liknande?
 
Sv: Min macbook spricker!

OK, vet du om det är ett vanligt fel? Så att de inte kommer och påstår att jag har orsakat sprickorna (vilket jag inte har).
 
Sv: Min macbook spricker!

Jag har för mig att jag sett en del trådar om det på ett välkänt macforum, så det är nog inget okänt. Dessutom brukar Apple vara bra att ha att göra med, åtminstone de personer jag pratat med. :) Ring närmsta Applebutik och fråga!
 
Sv: Min macbook spricker!

Har en kompis som idag lämnade in sin MacBook pga en spricka i plasten vid esc-tangenten, och det skulle gå på garantin.
 
Sv: Min macbook spricker!

Tack! :) Jag ska göra det.

Men skit att den ska strula. Jag har inte alls tid med detta. Jag behöver ju kunna jobba!
 
Sv: Min macbook spricker!

ring närmsta verkstaden, så kanske de kan säga en dag du kan lämna in den så du slipper bli av med den så länge :)

det är garanti på det där "known issue" :)
 
Sv: Min macbook spricker!

Tycker MacBooken är allmänt klen i plasten.. När man fällt ihop den och ska lägga ifrån sig den ibland så blir det ju att man trycker lite på undersidan, och då böjs tydligen plasten in så att fläkten tar i lite.. Så man får vara lite försiktig med den :D
 
Sv: Min macbook spricker!

Tycker MacBooken är allmänt klen i plasten.. När man fällt ihop den och ska lägga ifrån sig den ibland så blir det ju att man trycker lite på undersidan, och då böjs tydligen plasten in så att fläkten tar i lite.. Så man får vara lite försiktig med den :D

det är därför man har en macbook pro ;)
 
Sv: Min macbook spricker!

ring närmsta verkstaden, så kanske de kan säga en dag du kan lämna in den så du slipper bli av med den så länge :)

det är garanti på det där "known issue" :)

Du som vet sådant här, hur är det med innehållet? Kommer datorn tillbaka helt "tom", eller behålls alla inställningar under verkstadstiden?
 
Sv: Min macbook spricker!

Det är ett vanligt problem med de vita Macbookarna och byts enkelt på garantin. Man rör inte din hårddisk så inget är ändrat eller tömt i din dator efter service av byte på top- eller bottom-case.
 
Sv: Min macbook spricker!

Men det är ändå klokt att göra backup. Man vet ju aldrig vad som kan hända. Med Time Machine är det extremt enkelt: Skaffa en extern USB-hårddisk, plugga in, och svara ja på frågan om du vill använda hårddisken för säkerhetskopiering. Sedan behöver du bara se till att plugga in hårddisken lite då och då för att alltid ha en aktuell säkerhetskopia.
 
Sv: Min macbook spricker!

Du som vet sådant här, hur är det med innehållet? Kommer datorn tillbaka helt "tom", eller behålls alla inställningar under verkstadstiden?

de byter chassit bara!

däremot ska man ALLTID göra back up på allt viktigt, om inte annat lär du dig det första gången du får hårddiskkrasch ;)
 
Sv: Min macbook spricker!

Självfallet gör jag en back-up på det som är viktigt. Det jag funderar över är om inställningar, bokmärken, mm. skulle försvinna (dvs. sådant som man inte orkar spara till vardags). Men då vet jag! :) Tack!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 631
Senast: Saigon
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
990
Senast: Viva
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: MayGrace
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp