Min mobil är inte som andra telefoner??

hallonsaft

Trådstartare
Haft tjafs med mobilen på flera vis.

Men alldeles nyligen under höll jag på att få dåndimpen helt!
Under ett pågående samtal tystnar det och jag sitter och tjoar "hallå" då det är tyst, personen jag talade med gjorde samma sak visade det sig men den får " personen (jag alltså) du ringer kan inte nås/ är upptagen i annat samtal", klart som korvspad vi pratade ju redan!

Båda hade sina lurar låsta och i väska och rörde dem inte alls, på min står det missat samtal från : XXXX kl: ZZ:zz, tog bild och skickade som bevis till den jag talade med.

Någon som vart med om samma mysko fenomen??
det har hänt fler konstigheter men detta var rekordet.

Har så sent som idag haft kontakt med tele2 3 ggr om min telefons idéer men de ser inget tokigt alls!

/hallonsaft som börjar fundera på om jag är knäpp?!

Ja nåt liknande händer ibland, men jag antar att det är sånt känsligt system så man får stå ut.

Min brukar mest ta emot samtal utan att ringa eller säga till att jag har ett missat samtal :/ istället skickar den ett meddelande om att x-nummer har försökt att nå dig samt att jag har ett nytt meddelande i röstbrevlådan(något som jag för övrigt vill stänga av...) Jag är 100% säker på att det är telefonen och inget jag missat för jag har flertalet gånger suttit med telefonen i handen under det ögonblick telefonen tar emot det smset...

Är det måhända en Samsung?

Min brukar mest ta emot samtal utan att ringa eller säga till att jag har ett missat samtal :/ istället skickar den ett meddelande om att x-nummer har försökt att nå dig samt att jag har ett nytt meddelande i röstbrevlådan(något som jag för övrigt vill stänga av...)

Det där har jag bara antagit att det betyder att man har tillfälligt dålig täckning. Men så är det kanske inte?

Japp, jag har en Samsung... ;)

Haha min Samsung brukade ibland blanda ihop sms, halva blir det nya och halva blir typ ett år gammalt. Superförvirrande! Den slutade efter att jag fabriksåterställde.

Ang missade samtal, antingen är det täckning, blockerat-läge eller spärrlistan som spökar.

Min sambo som också har samsung brukade ficksvara och fickringa mig mycket, trots knapplås. Vi tror att det spökade att jag var ICE-kontakt.

Det där har jag bara antagit att det betyder att man har tillfälligt dålig täckning. Men så är det kanske inte?

Japp, jag har en Samsung... ;)

Isånna fall har jag 4G i ena sekunden och typ noll i andra när telefonen legat på exakt samma ställe så njae jag gissar på nåt annat.

@skiesabove Vad menar du med blockerat-läge och spärrlista?

Jag har Iphone 4, känner igen det där med "missade samtal" fast ibland står det bara att jag har medelande på svararen och haft luren nära mig med ljudet påslaget men den har inte ringt alls, har även haft folk som ringt och det visats som skyddat nummer fast personen inte har det och inte heller ringer via telefonväxel ,samtal bryts, det tjuter och skrapar under samtal mm.
Bra mottagning eftersom att jag bor i centrum, inte många meter från 3g(?) mast.
Jag har testat att starta om, kollat flygläge, ljudinställningar, tagit ur och satt i kortet mm. Någon mer idé utan att testa att fabriksställa den? vet inte om jag klarar att göra backup ordentligt nämligen. Jag är inte känd för att vara teknisk som ni vet, alla tankar som är enkla tackas varmt för.
Vill inte köpa ny telefon, får se om nytt SIM-kort kan hjälpa får se är det kommer, HOPPAS verkligen det! :nailbiting:

1. Kolla Stör ej-läget (inställningar)
2. Soft reset (håll i hemknappen och av/på tills äpple dyker upp)
3. Säkerhetskopiera och fabriksåterställ.

1. Kolla Stör ej-läget (inställningar) Kollat!
2. Soft reset (håll i hemknappen och av/på tills äpple dyker upp) Gick inte, stängde av helt nu, testa förut då gick det dock. och sen nu fick jag inte låsa upp pin-kod så stratade om helt igen.
3. Säkerhetskopiera och fabriksåterställ. helst inte, se tidigare inlägg om min tekniska (o) kunskap :angel::meh:

Ring din operatör (från en annan telefon) så kan dom guida dig :).

Men det är definitivt värt att testa, billigare än en ny ;).

Jag får "alltid! missat samtal på mobilen när någon ringer. När sambon ringer har han som vana att lägga på och ringa igen då det första gången alltid tutar upptaget för honom. Detta trots att jag då kan sitta med mobilen i handen, ljudet på osv. Jag ser inte att jag får ett samtal utan får ett meddelande några min senare at jag missat ett samtal. Ringer man upp igen kommer man fram, mycket mysko. Har en Iphone 4

Det är definitivt Stör ej!

Gå in på inställningar -> stör ej -> slå av det.

Du kanske ser en månskära i raden högst upp på din mobil just nu :)? I den raden där klocka/batteri/täckning finns?

Ring din operatör (från en annan telefon) så kan dom guida dig :).
Kan vara en tanke förstås, kan hoppas man får tag i någon som har tålamod och tid att förklara riktigt pedagogiskt :rofl:

Men det är definitivt värt att testa, billigare än en ny ;).
<-- sant sant och helt klart är det ekonomiska intressant, allt kostar ju.

Jag får "alltid! missat samtal på mobilen när någon ringer. När sambon ringer har han som vana att lägga på och ringa igen då det första gången alltid tutar upptaget för honom. Detta trots att jag då kan sitta med mobilen i handen, ljudet på osv. Jag ser inte att jag får ett samtal utan får ett meddelande några min senare at jag missat ett samtal. Ringer man upp igen kommer man fram, mycket mysko. Har en Iphone 4
UJ! Jag är ej ensam tydligen, får väl be folk ringa *2 när dem vill nå mig med, intressant fenomen. Talade med min operatör igår de ville givetvis hjälpa mig att köpa ny telefon och binda abonnemanget, men det är jag inte intresserad av jag trivs med Iphone 4 annars och har ingen lust att sitta låst och betala en massa mer/månad heller då jag är långtidssjukskriven och är glad att jag inte har bindningstid alls nu. :bump::love:

Jag älskar att lösa problem helt enkelt ^^. Tack och lov finns det ju ofta en snabb lösning.

Fast jag hade ju gärna fått en förklaring på vad som händer när det går troll i sms/samtal, men det har jag inte hittat nån som kan förklara än, fast det är känt hur man rättar till det ^^.

Liknande trådar

Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara... 2
Svar
28
· Visningar
4 719
Senast: Trissa
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över... 2
Svar
33
· Visningar
9 029
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
3 061
Senast: Zaria
·
Relationer Känner mej helt vilsen och vet inte riktigt vad som är upp eller ner just nu. Väljer att skapa ett anonymt konto för det här problemet...
Svar
4
· Visningar
1 743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka