Min pojkvän är med på match

Sv: Min pojkvän är med på match

Ja, det har du rätt i :laugh:

Man får leta bland dem som inte fått riktigt allt medskickat, alltså. :meh:

Jag känner väl spontant att det kan vara bättre med en dumsnäll partner, än en "smart" partner som kör dubbelliv...

Helt klart kuslig läsning hela tråden och jag börjar fundera om jag verkligen vill hitta någon ny. Som singel är man ju inte ledsen, lurad och bedragen utan har iaf självförtroendet kvar.

En dumsnäll kille vore nog toppen :) Jag tycker att många av de smarta killarna inte verkar så snälla på dejtingsajterna.

Ja. Heller lite trög kille, som älskar, avgudar och respekterar mig, än en som vid sidan v försöker leta upp nåt bättre.

Helt klart skönt att leva ensam, när man läser denna tråd.

Jag förstår att du småskämtar, men avgudar, nej. Partners som avgudar en är det värsta som finns. När man är avgudad är man inte alls sedd.

I övrigt väljer jag som du. Om alternativen är antingen korkad eller konstant ute på nätdejt, så väljer jag singellivet.

Tala för dig själv! Det finns en man som avgudar mig, så mkt det är möjligt iaf, men det hindrar inte från att han ser mina dåliga sidor heller, skillnaden är bara att han GILLAR de sidorna med och tycker bara att det ger mig mer dynamik. Han inser givetvis att de sidorna kommer han störa sig som fan på i framtiden, men han tycker mina bra sidor är värt det, iaf än så länge.

Den mannen avgudar mig, och jag har aldrig känt mig så sedd i hela mitt liv! Han lägger märke till allt jag gör, hur jag gör det! Jag kan inte dölja något :p

Men jag håller med i övrigt att som singel så är man nog ändå bra lycklig. Man har bara sig själv att oroa sig över, och att ta hänsyn till.

Ja, fast jag ser inte hur det skulle vara relevant? Det viktiga är väl ändå hur han får mig att känna?

Relevant och relevant. Jag tycker bara det kan vara lite trevligt om folk avslutade ett förhållande, innan de klev in i nästa.
Det är väl det hela tråden handlar om?

Visste vore det trevligt, och i de bästa av världar skulle väl alla göra just så. Men jag skulle nog vilja påstå att de flesta faktiskt inte gör så, med tanke på hur många som ändå är otrogna och liknande.

Många stannar nog kvar om förhållandet som sådant inte sliter ut dem, även om det egentligen inte finns så mkt kvar, utan att man bor ihop mest för att det är praktiskt. Dyker det då upp någon annan så kanske man lämnar tillslut, eller upptäcker att man nog älskade den första från början, bara att man hade glömt bort det.

Jag personligen lägger mig inte i hans relation till sin sambo, det är hans ansvar och inte mitt.

- men i slutänden blir det ju ingen relation att ha när det blåser. Han kan ju inte finnas till om det skiter sig. Eller kanske, ibland, om det passar hans familjeliv...

Visste vore det trevligt, och i de bästa av världar skulle väl alla göra just så. Men jag skulle nog vilja påstå att de flesta faktiskt inte gör så, med tanke på hur många som ändå är otrogna och liknande.

Många stannar nog kvar om förhållandet som sådant inte sliter ut dem, även om det egentligen inte finns så mkt kvar, utan att man bor ihop mest för att det är praktiskt. Dyker det då upp någon annan så kanske man lämnar tillslut, eller upptäcker att man nog älskade den första från början, bara att man hade glömt bort det.

Jag personligen lägger mig inte i hans relation till sin sambo, det är hans ansvar och inte mitt.

Men den dagen du är sambon och han blåser dig på samma sätt med en eller flera andra då kanske det inte känns lika kul? För du räknar väl inte med att han ändrar sig och blir en trogen och ärlig partner när (om ) ni får en "riktig" relation?

Om han blir kär i någon annan, vilket är fallet idag, så har han min fulla välsignelse att följa sitt hjärta.

Det borde väl vara standard i alla relationer, tycker iaf jag? Man vill ju att den andra ska vara lycklig, om personen inte kan vara det med en själv längre så får man ju släppa taget om den.

Det är inte så att han har legat runt, jag är den enda han har varit otrogen med, någonsin.

Gimlan: Nej givetvis blir det ingen relation att ha när det blåser, jag är inte dum i huvudet, och inte speciellt naiv heller. Jag vet att han mest troligt aldrig kommer lämna sin sambo, och i dagsläget så är jag ok med det.

Det kommer kanske en dag när jag känner att jag kräver mer, men idag är inte den dagen. När/om den dagen kommer så får jag väl ge mig ut och leta precis som alla andra.

Och i den typ av relation du beskriver är det lätt att både avguda och gilla även mindre bra sidor eftersom det aldrig egentligen bränner till.
Jag har haft en och annan sån och visst har jag uppskattat de relationerna för vad de kunnat ge just då, men det är enligt mig inte jämförbart med en mer stadig relation just pga att när det blåser då får man ta det som råkar finnas över.

Jaha ok, det är bara en viss typ av relation som räknas alltså? Ledsen att jag missade det ;)

Frågan är om jag överhuvudtaget får vara med i diskussionen då eftersom jag inte vill ha barn :nailbiting: ;)

För det är ju bara "standardrelationer" som räknas?

Jag antar att hans sambo är helt nöjd med upplägget?

Och du litar blint på att han aldrig nånsin varit otrogen tidigare?

Det tråden handlar om, som jag fattat det, är att det inte känns helt roligt när ens partner inte är trogen, utan letar vidare på datingssidor osv.

Du må tycka att din relation med denne man är bra, men jag lider med hans sambo, som jag gissar inte har en aning om vad som pågår?

Jag antar att hans sambo är helt nöjd med upplägget?

Och du litar blint på att han aldrig nånsin varit otrogen tidigare?

Fast helt ärligt så är inte det kimmis87s deal att ta överhuvudtaget.

Och ja, varför skulle hon inte lita på honom? Allt är inte så himla svart/vitt att det blir antingen; en gång otrogen alltid otrogen eller; en gång trogen alltid trogen.

Men den dagen du är sambon och han blåser dig på samma sätt med en eller flera andra då kanske det inte känns lika kul? För du räknar väl inte med att han ändrar sig och blir en trogen och ärlig partner när (om ) ni får en "riktig" relation?

Det där dyker alltid upp i otrohetsdiskussioner här och jag köper det inte alls. Som om en person som är otrogen i sin relation skulle ha en viss egenskap som hen sedan kommer att uttrycka i alla relationer. Otrohet är inget karaktärsdrag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka