Min sambos mamma gillar inte mig

Sv: Min sambos mamma gillar inte mig

Skulle inte accepterat hennes ursäkter eftersom hon fortsätter. Utan sagt ifrån på allvar att ni verkligen inte vill ha henne i ert liv förrän hon tar tag i sina uppenbara psykiska problem. En ursäkt är ju ganska meningslös om hon ändå upprepat beteendet gång på gång på gång.

:bow:

En ursäkt är en ursäkt första gången. Sedan kallas det för undanflykt. :mad:

TS, din svärmor låter som min mormor. Lägger sig i ALLT, snokar, (hon kan på riktigt komma ut från mammas kontor med en räkning i näven och fråga varför hon har fått den? :eek:), och kommer med riktiga kärring-kommentarer. En gång, jag var typ 13-14 år, nöp hon tag i min mage och frågade vad det här fläsket kom ifrån :crazy: Och hon fattar aldrig varför hon har gjort fel (eller ens ATT hon har gjort fel). Det är påfrestande. Vi stålsätter oss (och gömmer allt "privat") varje gång hon kommer på besök. Det som har fungerat bäst för oss är att helt enkelt helt ignorera hennes kommentarer och "tips". Verkligen låtsas som att vi inte hör. Och vi umgås ju inte mer än nödvändigt. Att säga till fungerar liksom inte för det går inte in.
 
Sv: Min sambos mamma gillar inte mig

Vi godtar aldrig hennes ursäkter.

Nu måste tyvärr sambons pappa komma hit och hjälpa oss spika på listorna i vardagsrummet. Jag har sagt till sambon att hans mamma inte har något här att göra. Hon får alltså inte följa med svärfar hit.
 
Sv: Min sambos mamma gillar inte mig

Lite OT men jag klurade på vad det är för listor man kan tänkas behöva spika på en vägg, men antar att du menar lister :D
 
Sv: Min sambos mamma gillar inte mig

Haha jag menar lister. Jag vet inte varför jag skriver så fel idag. Jobbigt med matte på en måndag kanske, hjärnan är trött :D
 
Sv: Min sambos mamma gillar inte mig

Kanske att du har med din mamma som 'back-up' en dag när ni planerat in att svärmor ska komma?
Din mamma kanske kan fräsa ifrån hon med, när hon får höra vad din svärmor säger?
 
Senast ändrad:
Sv: Min sambos mamma gillar inte mig

De kommer att träffas den 20:e när min sambo fyller år. Jag vill helst inte att min mamma lägger sig i. Hon har som sagt ett jäkla humör hon också.

Men jag har absolut haft det i tanken.
 
Senast ändrad:
Sv: Min sambos mamma gillar inte mig

Jahap, då var det dags igen då.

Svärfar var här och spikade upp listerna. Sambon är inte hemma, jobbar. Självklart följde svärmor med :banghead:. Även fast jag sa till sambon att han fick tala om att hon inte har här att göra.

Hon var på mig om allt!. Blommor jag behövde vattna, disk, tvättkorgen, badrummet skulle behövas städas, hon kollade i kylskåpet och tyckte vi skulle rensa det, vi hade för mycket mat :eek:.

Till slut fick jag nog och skrek att hon kunde gå härifrån, nu på en gång, jag vill inte veta av henne här, inte ens när sambon fyller år, hon är INTE välkommen!. Sur som ättika blev hon och talade om för mig att jag inte skulle komma här och vara kaxig mot henne, jag bor ju inte ens i lägenheten. Så jag tappade humöret ytterligare, frågade henne om hon var blind eftersom mitt namn står på dörren. Hon sa att så länge du inte betalar någon hyra så bor du inte här, sen gick hon. Hon vet inte om jag betalar hyra eller ej.

Så nu sitter jag här, lite knäckt och funderar på hur vi ska lösa det här.
 
Senast ändrad:
Sv: Min sambos mamma gillar inte mig

Jahap, då var det dags igen då.

Svärfar var här och spikade upp listerna. Sambon är inte hemma, jobbar. Självklart följde svärmor med :banghead:. Även fast jag sa till sambon att han fick tala om att hon inte har här att göra.

Hon var på mig om allt!. Blommor jag behövde vattna, disk, tvättkorgen, badrummet skulle behövas städas, hon kollade i kylskåpet och tyckte vi skulle rensa det, vi hade för mycket mat :eek:.

Till slut fick jag nog och skrek att hon kunde gå härifrån, nu på en gång, jag vill inte veta av henne här, inte ens när sambon fyller år, hon är INTE välkommen!. Sur som ättika blev hon och talade om för mig att jag inte skulle komma här och vara kaxig mot henne, jag bor ju inte ens i lägenheten. Så jag tappade humöret ytterligare, frågade henne om hon var blind eftersom mitt namn står på dörren. Hon sa att så länge du inte betalar någon hyra så bor du inte här, sen gick hon. Hon vet inte om jag betalar hyra eller ej.

Så nu sitter jag här, lite knäckt och funderar på hur vi ska lösa det här.

Alltså :eek:
Bra tycker jag ändå att du fick det ur dig, om inte annat för din egen skull. Hon har faktiskt ingen rätt att klaga på någonting i ERT hem, eller bedöma om du bor där eller inte. (Jag finner det något komiskt att hon säger att du inte ska vara kaxig för att du inte bor i lägenheten - vilket du uppenbarligen gör. Hon bor ju inte ("heller") där... )

Låt det svalna av lite och prata med sambon din. Det löser sig. Vem vet, det kanske var just det här om behövdes? :)
 
Sv: Min sambos mamma gillar inte mig

Jag hoppas att det blir bättre, att hon behandlar mig med respekt i framtiden. Hon behöver inte ens tycka om mig om hon inte känner för det men hon har ingen anledning att bete sig så respektlöst och otrevligt mot mig.

Svärfar var rätt rolig i alla fall.
Han sa: hoppsan du kan visst bli arg!
Jag svarade: Jo det ligger nog i generna, 3-årig lång stubin har jag dock :D
 
Sv: Min sambos mamma gillar inte mig

När jag började läsa senaste inlägget tänkte jag att jag hade vrålat ifrån och så såg jag ju att du gjorde det, bra!

Nästa gång hon dyker upp hade jag helt enkelt sagt att "du är inte välkommen hit" och stängt dörren. Hon får bli sur bäst hon vill, människan är ju helt vedervärdig.



Vad säger svärfar om hennes beteénde? Jag hade aldrig tålt att min partner behandlade andra så!
 
Sv: Min sambos mamma gillar inte mig

Han skakar bara på huvudet.

Vi får väl se om häxan dyker upp när sambon fyller år ändå. Men då kommer hon inte säga ett knyst för då är min morsa här. Förra gången var hon så trevlig så förutom när hon fick se att jag inte slängt alla gamla tomatplantor på balkongen :p
 
Sv: Min sambos mamma gillar inte mig

Vad märkligt, han borde ju försvara sin son och sonens sambo kan man tycka.

Jag hade inte velat ha henne där alls, är hon välkommen på hans födelsedag?
 
Sv: Min sambos mamma gillar inte mig

Inte av mig. Har inte berättat något för pojkvännen än. Får se vad han säger. Men det spelar nog ingen roll vad vi säger, hon tycker antagligen att hon har rätt att springa här och tycka en massa skit så hon kommer väl objuden.
 
Sv: Min sambos mamma gillar inte mig

Men om hon kommer objuden är det ju bara att stänga ute henne, helt enkelt. Hon förtjänar ju verkligen inte att få delta.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 186
Senast: alazzi
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 751
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp