Vi har ett mycket märkligt fenomen i sovrummet eller rättare sagt i sängen. När man ligger i sängen så hörs precis allt. Ljud utifrån, ljud från garaget och från övriga huset och de förstärks på ett märkligt sätt så att jag som trots allt har grava hörselskador vaknar av ljuden. Ställer jag mig upp så försvinner ljuden. Då hörs inget alls
Inte ens med hörapparater. Jag som inte är frisk behöver verkligen få sova den tid jag kan men jag kan såklart inte kräva att omvärlden håller tyst även om jag hade önskat det ibland
Hörselproppar fungerar inte. Jag har som sagt hörapparater och mina öron måste få "andas" den tid jag inte måste ha apparaterna i.
Det är märkligt nog bara långvariga ljud som hörs. Bilar, lastbilar, traktorer och annat som kör förbi hörs inte utan det är ljud som håller på som förstärks.
Hjälp!
Hörselproppar fungerar inte. Jag har som sagt hörapparater och mina öron måste få "andas" den tid jag inte måste ha apparaterna i.
Det är märkligt nog bara långvariga ljud som hörs. Bilar, lastbilar, traktorer och annat som kör förbi hörs inte utan det är ljud som håller på som förstärks.
Hjälp!