Min "udda" valp!!!

D

Dextrosol

Min \"udda\" valp!!!

Har en 10 månaders dvärghund som jag har väldigt svårt att kommunicera med???!!! Hunden en tik på 10 månader fullkomligt hatar att kamma och klippa sig, för att inte tala om att bada....Hon morrar o försöker bita mig om jag försöker att klippa henne i ansiktet med min hundtrimmer, kroppen går ganska bra, men inte under magen. Jag själv blir lite villrådig då jag aldrig har haft en hund förr med sådant humör. Mina andra hundar har fullkomligt avgudat mig och sett mig som deras fullkomliga ledare genom åren. Eftersom hunden är långhårig måste den också kammas flera gånger i veckan. När denna kampen är över så mår hon inte alls bra, slokar med svansen o hänger med huvudet, plus att hon för övrigt drar sig undan både mig o resten av familjen. Gömmer sig under soffan eller ngn säng och vill inte alls umgås eller leka. Hunden har helt ändrat karraktär pga detta. Vad gör man?? Vad har man att välja mellan??? Någon som haft liknande problem???? :confused:
 
Re: Min \"udda\" valp!!!

Har hon möjligtvis ont? Jag skulle nog kolla upp detta. Om hon inte har ont utan mest tycker att det är jobbigt/obekvämt så kan man försöka träna henne på att stå still och acceptera det.

Visar det sig att det blir allt för mkt jobb att vänja henne vid borstningen och det kanske tom tryter på er relation skulle jag nog åka till trim och klippa ner pälsen istället för att bråka om borstning flera gånger i veckan.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 929
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 824
Senast: Nota
·
Övr. Hund Halloj, har lite funderingar som jag skulle vilja utbyta. Har en berner sennen valp hemma på 11 veckor, haft hund innan med diverse...
Svar
18
· Visningar
2 234
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 005
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp