Min vän dog idag

_Viva_

Trådstartare
Jag vet inte om jag är ledsen eller lättad, troligen båda delarna. :cry:

Hon var 11 år och har varit lite stel på sistonde men imorse kunde hon helt plötsligt inte hoppa upp i soffan utan måste få hjälp. Under dagen vart hon sämre och vi kontaktade veterinären, skulle komma in imorgon om hon blev sämre. Men det gick fort, hon fick ont överallt och vi kunde inte ta i henne utan att hon skrek!
Hon låg på soffan och ville gå ut och kissa, satte ner tassarna på golvet men ylade av smärta! Men kom varken upp eller ner. Jag fick ta tag i henne och lyfta tillbaka henne, då skrek hon ännu mer. :(
Gissa om det gör ont i en när man måste göra illa sin bästa vän...
Hon låg tillslut bara och skakade och vågade inte röra sig alls.
Så vi ringde distriktsveterinären som fanns 10 mil bort, per telefon bestämde vi att vi skulle ta bort henne omgående.

Vi fick lyfta henne ner från soffan och stötta henne så hon kunde gå ut till bilen, sen lyfta in henne. Hon var så tapper, trots smärtan gjorde hon sitt bästa.

Halv nio ikväll avlivades hon akut, pappa åkte och mötte veterinären och hon avlivades i bilen. Hon är nu begravd på en avskild plats i sin älskade skog...
 
:cry: Nää, stackars stackars dig! Vet ni vad det vad som hände egentlige, varför hon fick så ont och så fort?
STOR kram från mig!
 
Det var tråkigt med din vän. Men, det var bra att din vovve hadde en sån klok ägare. Som inte lät den lida mer. Jag vet hur det känns ! Ha det så bra du kan !
 
Jag sänder dig en tanke. Vet hur det känns!

Måste säga att ni är en klok familj som slipper låta er vän lida mer än nödvändigt!!!

*kramar*
 
tack alla ni, snälla ord värmer...

Vi vet inte vad det var för fel på henne, det vart så hastigt alltihop. Alla hennes syskon har dött i cancer, så vi misstänker det. En tumör kan växa fort och sitter den då illa till så kanske det blir såhär?

Vi valde att ta med henne hem och begrava henne istället för att ta reda på det.
 
Gråter bävar för den dagen jag måste ta bort min lilla plutte=( Men jag vet att även den dagen kommer för mig och hur jag än skjuter bort det ligger det och gruvar i bakhuvudet.
Det är det värsta med att ha djur att dominte lever lika länge som oss. Här får du en hel drös dansande bananer som förhoppningsvist gör dig lite gladare=) :banana: :banana: :banana: :banana:
 
Lider med dej!!! :(
Jag bävar för den dagen då jag måste ta bort min gammel tjej. Hon är 13 år nu, visserligen lika pigg, frisk och glad som vanligt, men det vänder ju snabbt.
:(
 
Usch... stackare... det är alltid svårt när ens vän är dålig...
 
Vet precis hur du känner.. :cry: :(
Våran högt älskade labbis dog förra sommaren och det var nog det hemskaste jag har varit med om.
Han har varit med så länge jag kan minnas och så plötsligt finns han inte mer. Det gjorde väldigt ont och jag saknar honom fortfarande jättemycket! :cry:
Han somnade in uppe i vår sommarstuga där han älskade att vara och det ger en liten tröst att veta att hans liv blev så bra det kunnat bli..
Han har fått bada så mycket han velat på sommrarna, busat i snön med kompisar, fått gått lös på många promenader med sin familj och ätit god mat.

*sänder en tanke till din hundvän*
 
usch, gråter med dig... :cry: tur att hon har det bra nu...

*tröstkram* :cry:
 
Sv: Min vän dog idag

ser att det där var 2003! men om du bara visste hur tårarna sprutade nu när jag läste de där! uscha! :cry:
klokt beslut av dig att göra det bästa för henne!
kram till dig i efterskott!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 720
Senast: Hermelin
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: Lyan
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 009
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp