Bukefalos 28 år!

Mina hästar är Snobben och Skrutten

Hepzheba

Trådstartare
Jag insåg just att mina hästar i princip är Snobben och Skrutten (seriehästar som var med i tidningen Penny, som senare blev Wendy, om jag inte minns fel). De är visserligen ston, men annars är det skrämmande likt. Jag vet inte riktigt vad för färg Snobben är (han är ju typ gul, vilket jag aldrig sett en riktig häst vara...) men om vi låtsas att han är fux så är ju min häst rätt (dock har hon ju ljus man). Hon är snobbig och vet minsann alltid bäst. Den andra är svart och får så mycket päls att hon ser ut som en björn på vintern. Hon älskar dessutom att rulla sig, speciellt när det är lerigt, så det är ju sällan hon ser välvårdad ut. Och så älskar hon mat, vilket jag har för mig att Skrutten gör.

Är din häst som tagen ur en serietidning eller film? Är det Mulle du har i din hage? Eller kanske hästen från Trassel (Maxiumus, om jag inte minns fel) som mer beter sig som en hund??
 
För den som inte tror mig:
10311833_10152142685847965_8154935353028777557_n.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 236
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 411
Senast: vildeld
·
Ridning För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att provrida en ponny för de ville se om han kunde gå under ryttare över...
Svar
7
· Visningar
1 494
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 164
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp