"mina vårdkontakter"

Oh nej
De har funnits länge i Uppsala bland annat
Alltså de finns inte i västra Götaland än
Kan se mina akutbesök i Tierp 2009 och framåt men inget från längre tillbaka.
Hoppas dock allt syns från västra Götaland sen så jag slipper begära ut hela jäkla journalen
 
Alltså de finns inte i västra Götaland än
Kan se mina akutbesök i Tierp 2009 och framåt men inget från längre tillbaka.
Hoppas dock allt syns från västra Götaland sen så jag slipper begära ut hela jäkla journalen
Hoppas dom sätter igång det här snart, först hörde jag att det skulle fungera i början av 2016 och sedan skulle det funka i april och nu är det ju redan maj. Känns mindre lovande tycker jag.
 
Typiskt, här har jag samlat mod till mig att ringa och då är det såklart röd dag idag. Konstigt det ska vara så svårt att ringa.
 
PÅ samma adress?
Tänkte inte på det...
..men ibland när jag får brev (eller om det är paket), så står inte min adress på paketet utan bara utlämningsställets.

KL
Jag har fått journalhandlingar med rek, de senaste var inte så bra inslagna (halvöppet bälgkuvert i tunt papper) så om jag kan så hämtar jag hellre själv på mottagningen.
 
Man kan inte se preliminära svar från tex röntgen Där kan ju tex stå misstänkt tumör? Eller liknande ... Man kan ej se journal från psykiatrin, eller vissa delar från gyn tex aborter. Vi som personal kan skriva under rubriker som ej publiceras i din journal på nätet. Vi skriver även under "tredje person" tex att Patientens väninna uppger att hon tror patienten far illa hemma" det kan du inte se. Misstänkta övergrepp, våld i hemmen och dyl skrivs oxå under speciell rubrik, som ej publiceras. I region Östergötland kan bara journal från 1 december 2015 ses
 
Du kan heller inte se anteckningar som inte är slutsignerade vilket innebär att vi som jobbar kan läsa när doktorerna "spekulerar och funderar i text" men dessa anteckningar korrigeras oftast innan signering när de fått mer info ang tillstånd. Däremot kan man se labbsvar direkt och det kannibals lite galet om de inte visar bra världen och man googlar det och får alla möjliga sjukdomar i huvet innan doktorn kanske tar kontakt
 
Jag har fått journalhandlingar med rek, de senaste var inte så bra inslagna (halvöppet bälgkuvert i tunt papper) så om jag kan så hämtar jag hellre själv på mottagningen.
Jag har varit och frågat på plats ifall jag kunnat hämta dom men har alltid fått som svar att jag måste skicka in för att få dom. Annars hade ju det med varit smidigt.
 
Var ju mindre mening att ringa, fick bara info om vart jag hittar blanketter att fylla i och skicka in eller faxa in. Eller så är det helt enkelt inte öppet idag för att det räknas som ledig dag..hoppas på det och försöker på måndag igen.
 
I Uppsala ser man ej signerade anteckningar och ej vidimerade provsvar och de flesta remisser.

Jag älskar det.
 
Äntligen tror jag att jag fick beställt det jag ville via 11717, la in kliniken så att säga i "mina vårdkontakter" och beställde via den sidan. Får se om det kommer någonting nu då. Ringa går ju uppenbart inte i västra Götaland i alla fall.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 937
Senast: Hazel
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 457
Senast: Jerseyite
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 176
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 586
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp