Mindre lån på längre tid?

KaffeKask

Trådstartare
Finns det mindre lån man kan söka (10-20.000) med lånetid på minst 1år, helst längre? Hur gör man osv :D Första gången jag söker lån :)
 
Sv: Mindre lån på längre tid?

Vänd dig till din vanliga bank, eller någon annan seriös bank. INTE till sådana som bara lånar ut till hög ränta, glöm allt vad smslån heter!

I första och bästa fall, kolla med dina föräldrar eller någon annan väldigt nästående om de inte kan hjälpa dig, brukar bli räntefritt då ;)
 
Sv: Mindre lån på längre tid?

Kolla om medlemslån också, ibland har man det via sitt fack om de samarbetar med banken. Bättre villkor.
 
Sv: Mindre lån på längre tid?

Min bank har 30000 som minimibelopp vet jag, men teoretiskt kan man ju låna 30' och betala tillbaka 10' direkt.
 
Sv: Mindre lån på längre tid?

Säger som övriga, vänd dig till en bank.
Inga smslån eller "erbjudanden" om lån man får hem i brevlådan.

Ibland är det bra om man kan låna av en i familjen men gör bara det om du vet med dig om att den du lånar av kan låna ut pengarna utan att sakna på den tiden du beräknas betala tillbaka dom på.

Och i så fall, skriv ett avtal om hur det ska betalas. På något vis brukar dom flesta affärerna med släktingar sluta med bråk..
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag söker tipps på hållbar laddkabel (2 meter) till IPhone. Nu vet jag inte om jag haft extrem otur, eller om jag misshandlat...
2
Svar
37
· Visningar
1 471
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 819
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Min sambo och jag har båda fått höjda löner, vilket gör att vi enligt amorteringsreglerna inte längre behöver amortera 3% utan bara 2%...
2
Svar
34
· Visningar
4 204
Senast: t4bb3
·
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
829
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp