Mineraler?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare afsana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 650
A

afsana

Ni som ger era hästar kraffts Grund ger ni även mineraler eller räcker det som finns i Grunden?

Sv: Mineraler?

Om de behöver extra mineraler eller inte beror på vad den totala foderstaten innehåller. Det kan du bara vet genom att göra analys på höet och räkna!
Jag har inte behövt fodra med mineraler på flera år, men i år sakandes det kalcium, så det får jag ge extra nu.

Att fodra med pellets som innehåller mineraler är liksom totalt ointressant om man inte vet vad grovfodret innehåller. Mineralerna i pelletsen kan ju t o m förvärra mineralbalansen!

Är mineralbalansen bara lite "off" kan du ofta kompensera med betfor (kalcium) eller kli (fosfor) utan att blanda in mineralfoder alls.

Liknande trådar

Foder & Strö Försöker räkna på mina foderstater men får inte ihop mineralerna alls. Det märke vi haft innan har varit lite svårt att få tag på så... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 998
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 194
Foder & Strö Hej! Går det att ha uppblötta höpellets i mindre mängd för att få i hästen mineraler (pulverform) och salt? Är det smakrikt så att...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Ger våra hästar mineral kraft för högpresterande hästar. Brukar ge orginal. Men fanns inte inne i foderbutiken sist.. Två av hästarna...
Svar
3
· Visningar
458
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka