mineralfoder med MYCET kalk och fosfor i?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Ka25
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 103
K

Ka25

Finns det något mineralfoder som innehåller mer kalk och fosfor än krafts blå och röd?
Enbart för att slippa ge flera olika sorter.

Sv: mineralfoder med MYCET kalk och fosfor i?

HUr är det med ko mineraler? KAn man ge det till hästar? Hur mycket mindre i smältbarhet är det i så fall för hästen?

Om du endast vill ha kalk och fosfor finns Dicalciumfosfat!

Komineraler kan man använda, ingen skillnad på smältbarhet, men man får kolla att det stämmer med behoven, då kor och hästar har olika behov av vissa ämnen. Komineraler är ofta billigare också, alla förpackningar med en häst på tenderar att ha ett högre pris!

Är miner blå som innehåller mest fosfor och kalcium i kraffts sortiment iaf...
Varför behöver du med mer värde än det ?

För att foderet kräver det.

JO jag vet. HAr använt det men för att inte få för mycket fosfor så måste jag även använda kalk.
HAr nu gått över till kalk och fosforbalans för att det blev billigare. Till dom blå mineralerna.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 999
Senast: tanten
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 188
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 366
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka