mini mått på hundboxar

Hallau

Trådstartare
På djurskyddsmyndighetens hemsida finns minimått för hundboxar, där de inte har fri tillgång till rastgård. Men om de ska ha fri tillgång då? Hur stora ska hundboxarna vara då?
Står nog någonstans, men virriga jag kan inte hitta det.
Hjälp någon??!!

Sv: mini mått på hundboxar

Hundboxarna ska vara minst 4,5 kvadratmeter oavsett om de har rastgård eller ej. Skillnaden är att om de inte har rastgård ska de rastas var sjätte timme, medans det räcker med dagligen om de har rastgård. Har de däremot en "koja" så är minimåttet 1 kvadratmeter, vad nu skillnaden är mellan de två :smirk:

Liknande trådar

Hundhälsa Har ett stycke kräsen hund som är tämligen ointresserad av mat. Vi har provat alla möjliga olika varianter för att få han att äta men... 2
Svar
23
· Visningar
1 674
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 116
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 508
Senast: ufot
·
Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 085
Senast: sidensvans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka