Adelente

Trådstartare
Någon som har en sådan? Menar en sån laptop. Är det något att ha , mest för skolarbeten, går i skolan och har inte pengarna till en "vanlig" laptop.

Har du någon att rekommendera till ett lagom pris? :confused:

Sv: Mini Pc

Jag har, dock kostade min lika mycket som en normalstor PC eftersom jag har vissa krav på prestandan :D. Så nu har jag en stor och en liten. Jag har dock inte hunnit "starta" upp den än, mer än att installera Vista som kom med den.

Jag köpte den dels för att den är bättre än min stora, bättre prestanda, snyggare, mindre och lättare. Jag tröttnade oerhört fort på att behöva släpa den andra i sin dataväska (förvisso bara 15,4", men ändå) fram och tillbaka, det blev tungt och otympligt, nu har jag en som går rakt ner i egna väskan.

Vad är ett "lagom" pris för dig?

Vad har du för krav på den i prestandan? Storlek?

Jag köpte en precis, Samsung N120. Jättenöjd!
Fixar inte mindre skärm, denna är 10,1. Går kanonfint att titta på film och göra annat. Sen är tangetbordet nästan fullskaligt, vilket känns skönt om amn skriver mycket. Man får vänja sig lite förståss först. Men nu är det inga problem!
Här finns den med att kika på!

samsung_n120.jpg

Jag har en Asus eee och den funkar super! Det är den enda datan jag har och den funkar till allt, dock kan den vara ganska trög om man kanske ska spela spel på nätet eller liknande, men för skolarbete och lättare surfing (alltså inte massa spel eller liknande) funkar den super till!
Den är också väldigt liten och smidig och den väger bara 1,5 eller nått tror jag.
Jag köpte min begagnad och den kostade då 1300, tror att den kostar runt 2000 elller 3000 i affär :)

Jag har en Asus eee och den funkar super! Det är den enda datan jag har och den funkar till allt, dock kan den vara ganska trög om man kanske ska spela spel på nätet eller liknande, men för skolarbete och lättare surfing (alltså inte massa spel eller liknande) funkar den super till!
Den är också väldigt liten och smidig och den väger bara 1,5 eller nått tror jag.
Jag köpte min begagnad och den kostade då 1300, tror att den kostar runt 2000 elller 3000 i affär :)

Jag har samma och betalade 1500 kr ny för mig. Tycker den är helt kanon. Väldigt smidig att ha med sig typ i bil, buss, tåg osv.

Oj, jo då måste priserna verkligen ha sjunkit, för när jag köpte min för ett år sedan så kostade den runt 2000 ny och 1500 begagnad :)

Har du Windows på din eller något annat?
Jag har Ubuntu på min och det funkar absolut super :D

Köpte min för ca 1 år sen oxå precis innan dom höjde priserna (tack och lov). Har Ubuntu på min om jag inte minns fel. Har efter flytt lagt elkabel på något bra ställe så hittar den inte just nu.

sådan har jag med fast min kostade knappt 1500:- men den har linux som OS och de var mycket billigare än de som gick på windows :)
Till TS:

där är är typ inget minne i dator (8gb) eller ng prestande att prata om MEN för att ha den i skolan (som jag har den till) och använda den att skriva på och surfa duger den alldeles utmärkt :) textfiler tar ju i princip ingen plats alls när man spara dom och det finns ju billiga usbminne om förstärkning om det behövs

tack för alla svar, en fråga bara ( är inte så insatt i just detta ämne med andra än windows) vad är ubuntu?

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
562
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 426
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 703
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 824

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Veterinärfoder till frisk hund?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka