Bukefalos 28 år!

Minimalist

Folri

Trådstartare
Ahora llevamos casi tres meses en España y he aprendido un poco de español. Que divertido.

När ni är borta och har haft kul och trivts som fisken i vattnet har ni då känt ångest över att behöva lämna allt och åka hem? Vi vill verkligen inte åka hem. Nu jobbar vi på att stanna här över vintern. Vi känner mer och mer att husbilen har blivit vårt hem. Vi har blivit minimalister. Vi har insett att man inte behöver ha så mycket prylar och leva i ett överflöd. Dessutom mår kroppen bättre av att inte ha så mycket runt omkring sig. Vad tycker ni om minimalism? Ska vi sträva efter detta för att vi måste förändra vårt sätt att leva? Forskning säger ju ochså att vi måste äta annorlunda för att bla klara klimatmålen.
 
Inte nödvändigtvis minimalism men jag tror absolut att man behöver dra ned på konsumtionen av slit och slängprylar och faktiskt använda grejerna tills de går sönder och inte går att laga mer. Samtidigt behöver tillverkarna av olika prylar tillverka grejer som faktiskt håller och inte medvetet tillverka saker som går sönder eller är utslitna efter ett år för att tvinga konsumenten att köpa nytt. Likadant tycker jag att folk i allmänhet borde återbruka/köpa begagnat i större utsträckning.
 
Ahora llevamos casi tres meses en España y he aprendido un poco de español. Que divertido.

När ni är borta och har haft kul och trivts som fisken i vattnet har ni då känt ångest över att behöva lämna allt och åka hem? Vi vill verkligen inte åka hem. Nu jobbar vi på att stanna här över vintern. Vi känner mer och mer att husbilen har blivit vårt hem. Vi har blivit minimalister. Vi har insett att man inte behöver ha så mycket prylar och leva i ett överflöd. Dessutom mår kroppen bättre av att inte ha så mycket runt omkring sig. Vad tycker ni om minimalism? Ska vi sträva efter detta för att vi måste förändra vårt sätt att leva? Forskning säger ju ochså att vi måste äta annorlunda för att bla klara klimatmålen.

Nej, men man kan byta plats man kallar hemma. Får man ångest för att man ska åka hem är det nog dags.
 
Ahora llevamos casi tres meses en España y he aprendido un poco de español. Que divertido.

När ni är borta och har haft kul och trivts som fisken i vattnet har ni då känt ångest över att behöva lämna allt och åka hem? Vi vill verkligen inte åka hem. Nu jobbar vi på att stanna här över vintern. Vi känner mer och mer att husbilen har blivit vårt hem. Vi har blivit minimalister. Vi har insett att man inte behöver ha så mycket prylar och leva i ett överflöd. Dessutom mår kroppen bättre av att inte ha så mycket runt omkring sig. Vad tycker ni om minimalism? Ska vi sträva efter detta för att vi måste förändra vårt sätt att leva? Forskning säger ju ochså att vi måste äta annorlunda för att bla klara klimatmålen.

Om det funkar med jobb osv hade jag lätt gjort så
 

Liknande trådar

Äldre Hej :) Skulle någon som kan lite spanska vilja hjälpa mig och läsa igenom en text? Jag har den både på svenska och spanska, så om något...
Svar
0
· Visningar
2 082
Senast: Supersalt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp