Minimimått på kaninbur ?

Apollo

Trådstartare
Vad är det minsta mått man får ha på en bur, för en dvärgvädur tex. Jag antar att det finns normer för det enligt Jordbruksverket eller vad det heter. :confused:
 
Här är några mått:

Liten kanin upp till 3 kg, minsta tillåtna ytan är 0,5 m2, minsta ytan per djur vid grupphållning 0,25 m2, minsta ytan per avelshona med kull vid grupphållning 0,5 m2, minsta mått på kortaste sidan 0,5m, minsta höjd 0,5m.

mellanstor 3-5 kg , minsta tillåtna yta 0,7 m2, minsta ytan per djur vid grupphållning 0,35 m2, minsta ytan per avelshona med kull vid grupphållning 0,7 m2, minsta mått på kortaste sidan 0,6m, minsta höjd 0,6m.

Stor 5 kg och upp . minsta tillåtna ytan 0,9m2, minsta ytan per djur vid grupphållning 0,45 m2, minsta ytan per avelshona med kull vid grupphållning 0,9 m2, minsta mått på kortaste sidan 0,7m, minsta höjd 0,7m.


Hoppas att det kan hjälpa dig en liten bit på vägen!
 

Liknande trådar

Däggdjur Har haft Easy Strö halmströ i kaninburarna i flera år och varit jättenöjd! Blivit bra "stuns" i bädden, mycket lite damm och bra...
Svar
13
· Visningar
1 752
Senast: Ramona
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 057
Senast: Freazer
·
Däggdjur Efter mycket funderingar fram och tillbaka hämtade vi en till kanin i går söndag (vi har en kastrerad ettårig dvärgvädur sedan innan som...
Svar
4
· Visningar
1 390
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 714
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp