Bukefalos 28 år!

Minishettis

Sv: Minishettis

Beror på vad det är för ryttare och ponny. Min är 74 i mkh och kompakt. Min son p 3.6 år rider och väger 16 kg. Jag tycker gränsen är ca 20 kg. Dels kommer ponnyn vara urvuxen på längden då.


Det är skillnad på ätt rida varje dag (alla gångarter) och längre stunder än att skritta 10 min nån gång i månaden. Oftast kan inte så små barn rida lätt och då blir det större belastning på ponnyn. Jag använder tjockt schabrak och gelpad för att sköna ponnyns rygg.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Läste och samlade på böckerna från Johanna Campbell kallad fullblodsserien när jag var liten. Är sugen på att få tag i böckerna igen...
Svar
8
· Visningar
922
Senast: Shixle
·
Hemmet Min hund är gammal och har ont i lederna, och jag försöker underlätta livet för honom. Jag vill hitta låga pallar som jag kan ställa...
2
Svar
30
· Visningar
1 364
Senast: Rie
·
Övr. Hund Har någon tips på en form av pall eller liknande som går att ha vid fotänden av en säng? Behovet är till en hund som lättare ska kunna...
Svar
9
· Visningar
401
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp