Minne till iMac globe?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Vinga
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 807
V

Vinga

Skulle behöva utöka RAM minnet till min iMac globe, det är en 1ghz med 80GB disk i.

Det är det "yttre" minnet jag vill utöka, dvs det man enkelt kommer åt själv.

Men det är en djungel, vilket minne ska jag använda? och var kan jag hitta ett sådant?

Sv: Minne till iMac globe?

Teknobabbel:
Well, beroende på vilken av dem det är (finns två modeller som passar in på din beskrivning) är det antingen PC2100 (133 MHz DDR SDRAM, för M8935LL/A) eller PC2700 (166 MHz DDR SDRAM, för M9285LL/A), i båda fallen SO-DIMM. Den snabbare varianten fungerar dock i båda typern och det långsammare kan dessutom eventuellt vara knepigt få tag på nu för tiden, så lika bra gå på det.

tc;dr: SO-DIMM DDR PC2700. Med det bör du kunna hitta passande minne i vilken datorbutik som helst.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 285
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 643
Senast: Takire
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 066
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
196
· Visningar
26 890
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka