Mips-hjälm?

alextheasparagus

Trådstartare
Är ute efter en ny (bra!) hjälm och har funderat på mips-hjälmen. Verkar ju vara så himla smart det där. Men hur är den att ha på sig? Sitter den skönt? Rund eller äggformad? Har kikat lite på en hjälm som en annan person i stallet har, och den har ju.... glittriga sömmar... tyvärr. Men är hjälmen riktigt bra kan jag väl stå ut med det ändå.

Jag är osäker på vilken hjälm du menar. Back on track? De var väl först med att skryta om mips.
Mips är egentligen inte något nytt och extra coolt utan används flitigt i hjälmar till andra sporter men det är långtifrån den enda tekniken som ger bra skydd. Om jag var du skulle jag hitta en hjälm som passar bra på dig, det är det viktigaste för säkerheten, och sedan kolla vilka resultat den hjälmen har i tester.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 244
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 052
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 655
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka