Mirakel shampo

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Orvar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 992
O

Orvar

Vita hästar, de är jättefina och det finns tusen miljoner knep för att hålla de rena. Jag har själv använt ett shampo som jag tror heter silvershampo. Det är jättebra och när man tex tvättar vita strumpor på hästen så bara glider skiten av och de bli vitare än aldrig för. :bump:

Men vad hittar dem detta shampo idag? Har för mig att det ska heta silvershampo. Själva medlet är mörklila och flaskan är vit med lila text om jag inte missminner mig. Det var den då iallafall.

Jättetacksam för hjälp!

Sv: Mirakel shampo

Har haft sånt (fick av en väninna) tycker yes diskmedel är mkt bättre på min skimmel än det silver schampot.

Quicksilver!! Det finns inget bättre schampo till skimmlar. Tror det är det du tänker på. Vit flaska blå text om jag inte minns fel.
Borde väl finnas i bra hästshop
:)

Ahh det kan nog stämma.

Ja jo Yes är bra till det mesta, det har jag alltid kört med innan, men detta är så mycket bättre än yes. Och det torkar inte ut hästen som Yes. Diskmedel är fettlösande och därmed inte bra för hästens eget fett i pälsen.

tvättar hästen ca 2ggr per år med yes,så det är kanske därför vi klarat oss från uttorkning;)

perser katten jag hade, badade däremot oftare och jag fick tipset att bada katten i yes av uppfödarna.(men nu va det iof inte katter tråden handlade om)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka