Misstänkta smuggelvalpar

Ja du - dom dumpade smuggelvalparna här utanför Norrköping kommer nu säljas billigt till rätt hem.... svenska djurskyddet har betalat en stor del av karantän mm !!!
Så valparnas pris har gått ner från ca 25.000 kr styck till 2000 kr styck. vet inte alls vad jag ska tycka om detta :confused:
https://polisen.se/Ostergotland/Akt...nd/jan-mars/Hittegodsvalparna-i-Ostergotland/

Visst är det ett härligt slut för valparna, men borde inte alla dom pengarna ha använts till bättre saker ? Tycker vi har nog av dessa blandraser i omlopp (förbannad då vi återigen höll på få en "shitbull" över oss igår som kastade sig ner från ett utebord och slet av kopplet när den fick syn på mina hundar och rusade mot oss - tack och lov räckte min ilskna skapelse att hejda hunden så en av dom "tuffa" grabbarna kunde få tag i den...)
 
Ja du - dom dumpade smuggelvalparna här utanför Norrköping kommer nu säljas billigt till rätt hem.... svenska djurskyddet har betalat en stor del av karantän mm !!!
Så valparnas pris har gått ner från ca 25.000 kr styck till 2000 kr styck. vet inte alls vad jag ska tycka om detta :confused:
https://polisen.se/Ostergotland/Akt...nd/jan-mars/Hittegodsvalparna-i-Ostergotland/

Visst är det ett härligt slut för valparna, men borde inte alla dom pengarna ha använts till bättre saker ? Tycker vi har nog av dessa blandraser i omlopp (förbannad då vi återigen höll på få en "shitbull" över oss igår som kastade sig ner från ett utebord och slet av kopplet när den fick syn på mina hundar och rusade mot oss - tack och lov räckte min ilskna skapelse att hejda hunden så en av dom "tuffa" grabbarna kunde få tag i den...)
Nej lagom udda!
Dessa hundar har i alla fall en blivit hittad av en familj som vill behålla den (tror den bor där nu med) har de några restriktioner? Hur länge är ens karantänen?
 
Ja du - dom dumpade smuggelvalparna här utanför Norrköping kommer nu säljas billigt till rätt hem.... svenska djurskyddet har betalat en stor del av karantän mm !!!
Så valparnas pris har gått ner från ca 25.000 kr styck till 2000 kr styck. vet inte alls vad jag ska tycka om detta :confused:
https://polisen.se/Ostergotland/Akt...nd/jan-mars/Hittegodsvalparna-i-Ostergotland/

Visst är det ett härligt slut för valparna, men borde inte alla dom pengarna ha använts till bättre saker ? Tycker vi har nog av dessa blandraser i omlopp (förbannad då vi återigen höll på få en "shitbull" över oss igår som kastade sig ner från ett utebord och slet av kopplet när den fick syn på mina hundar och rusade mot oss - tack och lov räckte min ilskna skapelse att hejda hunden så en av dom "tuffa" grabbarna kunde få tag i den...)
Dags att bojkotta Svenska djurskyddsföreningen. Alla misstänkta smuggelvalpar bör avlivas snarast av veterinär. Skattebetalarnas o djurvänners medlemsavgifter skall inte användas för att subventionera omkostnaderna för omhändertagna hundar/valpar.
Påträffade hundar/valpar skall behandlas o omhändertas så som om de kommer från länder utanför EU där det finns rabies o en del mindre trevliga parasiter. Hemkarantän är ett skämt i sammanhanget.
:rage:
 
Dags att bojkotta Svenska djurskyddsföreningen. Alla misstänkta smuggelvalpar bör avlivas snarast av veterinär. Skattebetalarnas o djurvänners medlemsavgifter skall inte användas för att subventionera omkostnaderna för omhändertagna hundar/valpar.
Påträffade hundar/valpar skall behandlas o omhändertas så som om de kommer från länder utanför EU där det finns rabies o en del mindre trevliga parasiter. Hemkarantän är ett skämt i sammanhanget.
:rage:

Håller med dig. Det ska inte "löna sig" att dumpa djur, varken sommarkatter eller hundvalpar. Låter hårt men vi curlar faktiskt de här företeelserna och städar upp efter djurplågare, smugglare och andra samvetslösa idioter. Det FINNS inte tillräckligt med hem till alla djur ändå. Bättre att de som faktiskt vill ha hund/katt köper som alla andra från redan befintliga svenska kullar som inte riskerar ta hit nya smittor.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 556
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 799
Senast: Habina
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
562
Relationer Hur går man vidare efter sexuella trakasserier? När folk man trodde var ens vänner visar sin rätta sida. När andra vänner vänder en...
Svar
6
· Visningar
824
Senast: IzeUnicorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp