Mitt egentillverkade shabrak

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Matiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 62
  • Visningar Visningar 5 027
Sv: Mitt egentillverkade shabrak

Det jag har använt än blankt tyg som är fodrat och rutsytt. På baksidan har jag tjock luddig fleece. Tror det är fleece iaf men mycket tjockare än vanlig. Sen svart blankt kantband. Jag tog ett shabrak som är till sadeln och nålade upp efter det med vissa justeringar då jag ville ha lite annan form på detta nya. Sen var det bara till att klippa och hoppas på det bästa. Sen sydde jag ihop det i överkant och på med kantbandet. Fodrade och sydde fickor för paddarna. Sen fick jag sy det sista för hand för maskinen och jag ville inte riktigt lika.

Sadeln som ligger på är en bomlös, Barefoot Cheyenne.

ninsan: tack!!

ahaa.. kan itne bestämma mig för om jag tycker det är smart eller överambitiöst ;)

tolka det hur du vill :p

Tja försäljaren av sadeln gjorde så... Det blev änna med automatik :D

Va snyggt det var, passa verkligen på Ronja!!

(Nu när du fixat kameran vill jag se bild på Cocos med du!!! Ska bara hitta kakeln så jag kan ladda över nu när laddaren är återfunnen!!)

Ska fixa bild på cocos :D

Tack! Hon passar i mycket konstigt Ronja!!

Jättefint, verkligen :love:
Funkade det bra att rida med det sen då? Det gled inte?
Eller har du något osynligt snöre som sitter fast i sadeln?

Jag red inte med det. Har inte satt fast kardborrebandet som ska sitta i sadeln än. Men sen så ska det nog sitta där..
Orginalen stannar så det gör nog detta med :D

riktigt snyggt även om jag är mer intresserad av hoppning, men du gjorde inte som jag när jag sydde i veckan (kattleksak) så satte jag baksidan av nålen, där öglan är som man trär in tråden i, i tumnageln?? det gjorde ont så mina ambitioner om att göra ett eget schabrak får vänta en stund.

Men ditt var riktigt snyggt

Aj aj... Nä det gjorde jag inte. stack mig bara på nålen en gång :D

Tack!!

Jätte fint...

Är det en torsion sadel?

Hur har du gjort för ryggkanalen/iläggen?Svårt att få till detta?

Vad har du för tyg på undersidan?

Har du använt något speciellt mönster eller har du bara sytt?

Jag har också en bomlös sadel som är av samma modell. Jag trodde att det skulla vara typ omöjligt att sy en padd till dessa. Men du har ju lyckats jätte bra...

Tack!!

Det är en barefoot cheyenne. Jag sydde fickor ör paddarna och sydde 2 sömmar längs ryggen så paddarna inte skulle flytta sig uppåt. Så en kanal finns det. Man får ta en padd och nåla upp hur stor fickan borde va och sen sy efter det.
På undersidan är det ett tjockare fleece tyg eller tedyliknande.
Jag använde ett grandeur shabrak som jag har till bägge de bomlösa och ändrade formen lite så det blev som jag ville.
:D

Jag har sytt ett liknande fast i knallrosa fuskpäls. Har inte hunnit rida med det än dock.

Wow fräckt!!

Har du ingen bild att visa?

Tyvärr. Men det är precis så häftigt som det låter, även om inte kompisen som hjälpte mig med det tyckte det.

Hehe nä men huvudsaken var ju att du tyckte det. Och som sagt det lät ju fräckt :D

:love: :love: :love:

Du har möjligtvis inte lust att sy ett till mej också... :angel:

Mot ersättning så klart... :idea:

Måste testa om det funkar först. Ska ha den till min Torsion och är inte helt hundra på om istoppsfickorna blev bra el inte.

Men det var inte så svårt att sy (kompisen var maskinförare). Pälsen är rätt lång så den hade en tendens att fastna i symaskinsfoten. Men funkar det att bra att använda så ska jag projektera fler.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka