Mitt lilla projekt

De kommer nog till nytta nästa år ;)

Nu är årets sista tomater i af kokade, burkade och har fått flytta ner i matkällaren :d

22228651_1945356378815152_737905254532177069_n.jpg
 
10 burkar blev det :eek:
Idag har jag styckat en halv älgkalv och när jag ändå höll på med sånt så passade jag på att koka pölskött, för det är såååå jävla gott :D och kött är ju också nice att hitta åt i vintergömmorna :)
 
Det är lite stiltje på projektfronten nu när jag har huset fult med valpar, men snart flyttar några och jag har börjat kika lite på tapeter inför senhösten/vinterns projekt och vad tror ni om att byta ut den vidriga stuckaturtapeten mot den här kombon i sovrummet?

qvpxplctwppwscy.jpg


Fejkplanket som fondvägg tänkte jag och den andra på resterande väggar.

Sovrum och kök ska definitivt tapetseras och de eventuella projekten blir att lägga nytt golv i kök och hall (blir samma golv isf) och att tapetsera vardagsrummet.

I dotterns rum vet jag inte riktigt än vad för tapet som det kan tänkas bli, men det ger sig nog :D
 
Det är lite stiltje på projektfronten nu när jag har huset fult med valpar, men snart flyttar några och jag har börjat kika lite på tapeter inför senhösten/vinterns projekt och vad tror ni om att byta ut den vidriga stuckaturtapeten mot den här kombon i sovrummet?

qvpxplctwppwscy.jpg


Fejkplanket som fondvägg tänkte jag och den andra på resterande väggar.

Sovrum och kök ska definitivt tapetseras och de eventuella projekten blir att lägga nytt golv i kök och hall (blir samma golv isf) och att tapetsera vardagsrummet.

I dotterns rum vet jag inte riktigt än vad för tapet som det kan tänkas bli, men det ger sig nog :D
Du frågade o då får du svar, Nej till fejkbrädor o rustik ihop med romantiskt blommigt,snyggare med en vitlaserad panel istället,eller bara blommorna (skulle jag välja men då har jag en säng med en 130cm vit skinngavel)
 
Det är lite stiltje på projektfronten nu när jag har huset fult med valpar, men snart flyttar några och jag har börjat kika lite på tapeter inför senhösten/vinterns projekt och vad tror ni om att byta ut den vidriga stuckaturtapeten mot den här kombon i sovrummet?

qvpxplctwppwscy.jpg


Fejkplanket som fondvägg tänkte jag och den andra på resterande väggar.

Sovrum och kök ska definitivt tapetseras och de eventuella projekten blir att lägga nytt golv i kök och hall (blir samma golv isf) och att tapetsera vardagsrummet.

I dotterns rum vet jag inte riktigt än vad för tapet som det kan tänkas bli, men det ger sig nog :D
Jag tycker det var rätt så fint det där.
Det är inte min stil men jag tycker det passar ihop, så varför inte.
Grålaserat plank blir förstås ännu snyggare än tapeten, men det är ju mer jobb.
 
Jag tycker det var rätt så fint det där.
Det är inte min stil men jag tycker det passar ihop, så varför inte.
Grålaserat plank blir förstås ännu snyggare än tapeten, men det är ju mer jobb.

En ren kostnadsfråga i nuläget, men i vardagsrummet blir fondväggen laserad vildmarkspanel när jag kommer mig till det. Känns vettigare att lägga extra pengar på högre kvalitet i ett rum som alla ser och är i än i mitt sovrum, där bara jag är :D

Går ju dessutom alltid att smälla på en panel i sovrummet längre fram om jag vill det :)
 
Pågående projekt är att fortsätta riva tapeten i sovrummet och börja förbereda för tapetsering.

23130936_1974808395869950_3664765833581945823_n.jpg


Blir även en uppfräschning av golvet där inne och förhoppningsvis är den röda trappen snart ett minne blott den med :sneaky:

Sen när det är kart, så ska nytt golv läggas i kök och hall nere, samt att köket ska tapetseras och i och med det så slår jag igen öppningen från kök till vardagsrum då jag har planer för vardagsrummet längre fram som inte inbegriper en dörr mitt i allt.
Dottern vill också gärna få fräschare rum, så kanske hoppar jag på det med nya tapeter innan jul och sen får jag se om jag ids tapetsera om hallen också eller om det får vänta.

Har en del planer för hallen uppe och badrummet också, men det är ju små projekt så de tar jag när jag känner för det :D

Vardagsrummet har jag som sagt en plan för, men det känns minst viktigt just nu och innefattar också störst kostnad och mest jobb, så det ligger på is ett tag till.

Men jag känns faktiskt vara en liten bit på väg för att få det mer som jag vill ha det, i stugan :banana:
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag är så himla trött på att se djur behandlas på ett dåligt sätt. Jag är så less på att se djurägare med mottot "de överlever"- vadå...
Svar
16
· Visningar
1 514
Senast: maalin_
·
Hästmänniskan Vi har köpt en gård med tillhörande ladugård. Nu är det brådis att få klart ett stall innan hästarna (två st) flyttar hem. Hur bygger...
2
Svar
37
· Visningar
5 201
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp