Bukefalos 28 år!

Mitt livs kärlek...

Raven_

Trådstartare
Nu är jag hur lycklig som helst. Vid mina fötter ligger världens klokaste, vackraste och mest underbara schäfer som finns. Kan berätta lite från början.

När jag var 12 år så fick jag börja gå ut med en liten liten schäfertik på 5 månader. Det var den första schäfern jag verkligen lärde känna på riktigt. Vi växte snabbt ihop och blev bästa kompisar :love: Vi gick på promenader flera timmar så gott som varje dag, vi lekte och tränade. Hon har alltid varit en hals att gråta mot, och en kompis att skratta med. Hon har förgyllt mååånga stunder i mitt liv, och förmodligen jag i hennes.
När jag var 16, och hon 4, så flyttade dom låångt ut på landet... Och vi träffades knappt längre. Jag hade några kort på henne, och jag pratade med ägarna på telefon lite smått. Efter något år när jag började i gymnasiet så skulle jag börja praktisera på ett åkeri, och gissa vem jag skulle åka med.. Hennes husse som kör lastbil! Jag blev jätteglad, och han lovade att han skulle ta med henne i lastbilen. Nästa morgon kom han o hämtade mig hemma, jag öppnade passagerar dörren, och gissa vem som hängde över mina axlar och skrek rakt ut av lycka. :p Tårarna sprutade av lycka.
Efter det så dröjde det ett tag till innan vi träffades, ca 2 år.. Sen åkte jag o hälsade på dom ute på landet, o jösses villken lycklig hund jag hade i knät hela dagen. Hon vägrade gå från min sida och satt o pep när jag skulle åka hem.
Sen dröjde det ännu ett tag... Och sen så blev jag och hennes husse arbetskollegor, så vi har setts nån gång ibland det senaste året.
MEN, igår ringde min telefon, det var husse som undrade om jag ville vara hundvakt! Självklart! Så nu har jag henne över helgen, schäfern som gjorde mig frälst. Världens bästa hund.
Dessy som nu är 11 år gammal, gråhårig och har diverse problem, blir fortfarande lite till sig av lycka när vi ses! Jag kommer så väl ihåg när det jagades flugor, och när hon drog iväg efter en hare.
Min allraste allraste bästa kompis i hela världen... Uppdaterar med bilder i morgon när det är ljust ute, så ska ni få se på ett vackert ansikte :love:
 
Sv: Mitt livs kärlek...

Låter helt underbart. Ni är nog ämnade för varandra. Ta till vara på helgen med henne. Jag ser fram emot bilder i morgon. :laugh:
 
Sv: Mitt livs kärlek...

Vilken otroligt härlig historia! :bump:

Jag har en liknande livserfarenhet med min drömhäst.

Nu vill vi se bilder! :d
 
Sv: Mitt livs kärlek...

Man blir så lycklig när man läser sånahär trådar, ska bli kul att få se henne.
 
Sv: Mitt livs kärlek...

Sådär! Nu har vi varit ute o lufsat i skogen, det är fortfarande lite spunk i gammeltanten! Hon och Piraya har lekt lite, även fast hon inte orkar hänga på i Pirayas tempo så ser man att hon har roligt. Skuttat i vatten/lerpölar och rullat i gräset. Nu ligger dom o snarkar båda två! Här kommer några bilder..

Bild0016.jpg

Bild0017.jpg

Bild0019.jpg

Bild0021.jpg

Bild0022.jpg

Bild0023.jpg


Och.. Tadaaa! den ohängde slyngeln...
Bild0024.jpg
 
Sv: Mitt livs kärlek...

Men...hon är ju långhårig! :love::love::love: Urtjusig dam! Och inte alls så grå som jag föreställde mig. Blicken är klar och jag förstår att du föll för hennes charm.
 
Senast ändrad:
Sv: Mitt livs kärlek...

Ja visst är hon det! Hon var otroligt snygg som unghund, inte alls lika ljus som nu och mindre päls. Nu är hon lite större och ljusare, och med sjukt mycket päls. Men hon är fortfarande lika underbar! Det roliga är att min Piraya apar efter henne.. Hon brukar tex vara jätteosäker vid hundmöten (rest ragg osv), men nu när Dessy var med så sket hon fullständigt i en annan gormande hund :love:
Jag börjar dock komma till insikt med att Dessy faktiskt är jättegammal.. :( Hon har alltid haft klåda, som är värre nu. Hon har knölar lite här och var, varav en jättestor ovanför bogen. Hon äter glucosamin för lederna. Men hon verkar pigg o glad ändå, och jag är bara glad att jag får vara med sista tiden!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 826
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 032
Senast: lilstar
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 496
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 059
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp