Mitt nya ridtäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 55
  • Visningar Visningar 2 638
H

Havregryn

Nu har jag fått mitt ridtäcke från exklusiv, som jag valde att brodera mitt eget man på...

tycker det var ett mkt lyckat köp..

1132689.jpg

1132690.jpg

/M

Sv: Mitt nya ridtäcke

Vad fint det blev, vilket av deras är det i ull eller?

~Ingrid

Jo den i ull, dock hade jag velat ha den lite tjockare ...

men och andra sidan flyttar vi till skåne nu så då behäver man inte så tjockat =)

jättefint, sånt vill jag också ha, men jag har redan 4st länd/ridtäcken så det känns lite onödigt..

jo tuvärr så var den nog en storlek förstor, 145 beställde jag i ...

men men, det går ju ändå =P

läntäcke är faktiskt det enda jag inte shoppar loss på, så har faktiskt bara 2 nu =)

tack!!

jag har som funderat nått på de, dock packade jag nu ihop alla saker hästen har, rörutom just allt nödvändigt, typ sadel´n trans och skydd. jag flyttar nu imorgon och hästen nästa vecka så hann i alla fall rida en tur med den..

fast såg nu på EXklusov att de hade öppnat alla erbjudanden, så funderar om jag ska köpa ett till och brodera hästens namn på den.. då i så fall en storlek mindre.. =P

Hämtade mitt nyligen också! Supernöjd med det, såg väldigt fint ut i alla fall. Dock hade jag en annan brodyrstil än dig, och till slut valde jag i alla fall att ta mitt namn på täcket hehe :p

Jag har dock inte provat det ännu eftersom hon är halt :(
Men jag testa och lägga på det på rumpan nån dag får vi se hur det verkar ligga i all fall ;) Jag tog stl. 145 jag också, min är ett hbl 164 cm, lite kraftigare i modellen..

Hur hög etc. är din häst då..?

du måste lägga bild upp på ditt täcke också, vad valde du för stil?

fullblod på ca 165 cm, men hmm..

får se om man kan göra den kortare på något sätt..

men gud vad nöjd jag är med den =) Riktig snygg och klassig *le*

/M

Tyvärr har jag ingen kamera att tillgå fn. men så fort jag får tag på en så kan jag ta kort på det :) Kanske kan fixa ett under morgondagen.. jag är supernöjd i alla fall, jag tog Script 3 tror jag.
Tyckte stilen var jätte snygg i alla fall! :) Hade lite beslutsångest ang. vilken stil jag skulle välja också.. :D

Jag är grymt sugen på ett till täcke därifrån men jag måste hejda mig :p är ju inte gjord av pengar heller...

aha den stilen funderade jag på =)

jag täkte inte mer än att ta 145 cm, men nu när man tänker efter så har jag två täcken i 135cm, som sitter bra på pojken.. så men men.. ähh lika nöjd är jag ändå =)

jag sitter och funderar på ett ull täcke, men beslut ångest mellan det där med front "lapp" eller den utan.. har faktsikt inte ett ulltäcke längre, men dock en hel hög med fleecetäcken, måste bara komma på ett sätt att övertyga sambon om att hästen vår behöver ett ulltäcke *le*

/M

Jag tycker täckena med "frontlapp" var grymt snygga måste jag säga! :) Jag skulle nog köpt ett sånt. Inte lika vanliga som alla andra heller..

Ska försöka få min kompis och ta en bild på mitt ridtäcke i morgon så du får se hur det blev, med den stilen osv. Jag tycker det blev jättebra som sagt, ser väldigt snyggt och stilrent ut!

jo det är som snyggast, men blir lite nja vad ska man säga.. för mkt?? om man ska ha brodyr både där och på sidan och ändå vara ett hemma täcke.. eller vad säger du??

blir ju kanske att åka någpn gång på tävling, men hmm.. så kluven i täckes frågan..

ja jätte bra om du skulle kunna få bild på den =) skulle var kul att se =)
/M

brrr skåne är typ lika kallt somövertorneåför et blåser så jääävla mycket helt annan kyla:(

jo blåst är klart, men inte att det blåser varje dag och inte att de är upp till 30 minus.

Har bott i uppsala och där var dte kyligt när det blåste.. men nå väl, snart vår i skåne *le*

Liknande trådar

Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
15
· Visningar
725
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 204
Senast: super
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 149

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka