Mittdelen?

Sv: Mittdelen?

kula vet jag inte....men i nya TR finns ju bilder på betten som e tillåtna.....nån måste ju ha TR....

Rumpnissen skrev:
Antar att du har TR om du tävlar, bara att slå upp!

Måste man ha TR för att man tävlar?
Jag menar bara att alla kanske inte har ett trots att dom är ute o tävlar..

Tänkte vara duktig och citera ur TR men insåg att jag bara har gemensamma bestämmelser och hoppning :o Måste se till och införskaffa dressyr också...

Ullis

Så här står det på stallbacken.com som skriver regler ut tr

Bettet ska vara ledat (en eller två leder, dvs två- eller tre-delat, tredelat ska ha rundad mittdel) och gjort av metall, eller hårt oböjligt plast- eller syntematerial och får vara täckt med gummi. Både två- och tredelat bett får ha löpande eller fasta ringar. Böjligt gummibett är inte tillåtet.

Lite sunt förnuft har man väl?
Har nu fått klubbens TR därför att jag är med i tävlingssektionen iofs, men innan dess hade jag inget TR, är man osäker kan man fråga här;) låna och titta i klubbens TR eller om nån kompis har.

Det allra mesta (självklart inte allt) som står i TR är helt vanligt förnuft och horsemanship.
jag har inte behövt titta i TR en enda gång sen jag tog Grönt kort.
Hur det nu kan komma sej.. :angel:

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 218
Senast: sweep
·
Hoppning Såg idag en blå tunga på hopphäst på GHS. Syntes tydligt från min plats i TV-soffan- Såg också hästar som gapade med skarpa bett i...
Svar
18
· Visningar
1 679
Senast: Shaggy
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
571
Senast: Elo
·
Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
988
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka