Mjäll+avmaskning

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Suss
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 723
S

Suss

Vad ska jag göra åt min katts päls, hon är jätte fin grå med tjock päls men har problem med mjäll...några tips

Har två innekatter behöver dessa avmaskas?

Sv: Mjäll+avmaskning

Nej, de lär knappast behöva avmaskas.

Vad äter katten för mat? Min erfarenhet är att mjällig päls i 9 fall av 10 beror på för mager mat. Hud och päls behöver både protein och fett för att hållas i bra kondition och dagens "innekattsfoder" brukar innehålla klent med både protein och fett.

Ok tack för svar!
tror du/ni att jag kan berika hennes kost med tex rapsolja?
tyvärr lever vi två fattiga studenter här...så vi kan inte köpa den "riktiga maten" utan köper mat på vanliga mataffärer...vilket jag vet inte är riktigt bra...det är mest spannmål i denna...

Rapsolja gör ingen nytta, det går igenom mag/tarmkanalen nästan helt utan att absorberas allt. Det behövs animaliskt fett.

Komplettera kosten med MJAUs burkmat. Det är både fett- och proteinrikt.

Liknande trådar

Övr. Katt Vår innekatt gillar att vara utomhus men åker helst i famnen om han får välja, särskilt nu vintertid när det är hemsk SNÖ på marken…...
Svar
12
· Visningar
672
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 167
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 243
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 415
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bästa fysiska ridsportbutiken?