• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Fannyyy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 675
F

Fannyyy

Hej!
Jag har en häst som har mjäll och är ganska fet i manen. Finns det mjällshampoo eller liknande till hästar?:D

Sv: Mjäll

Vet inte om det finns speciellt till hästar, men testa med människoshampoo :idea:

Jag tror att mjäll på hästar och likaså på människor beror på någon form utav obalans, antingen invärtes eller pga. överkänslighet i huden. Tar du reda på grundorsaken är du av med mjället för alltid istället! :) Det finns ganska mycket på detta om du läser i gamla trådar.

Jag har hyrt hästen i ca en månad, så jag vet inte riktigt vad det är :D.
Men tack för tipset med andra trådar!

Ja, ta reda på orsaken till varför han har fått mjäll...
Men sedan kan du köpa Clerasil mjällschampo till honom! Blir lent och fint!:rofl:

Liknande trådar

Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
486
Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
544
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag gör ofta "buklyft" på mina hästar för att kolla av rörligheten i ryggen. Min ena häst har super rörlighet, lyfter jättefint men har...
Svar
18
· Visningar
1 408
Hästvård Hej. Vår häst gick på bete i fredags, idag när vi tog in han så visa han inget men vid ridningen så va han såååå trött, efter så...
Svar
7
· Visningar
712
Senast: matson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka