Mjällschampo

Sv: Mjällschampo

jag brukar då tvätta min hästs man och svans med mjällschampoo. I stallet där vi stod förrut tvättade en av tjejerna sin häst med det för han hade lite problem med klåda i svansroten och det blev då bättre....sen om det funkar på samma sätt som på oss människor vette tusan :)

Jag vet att det är en del som använder det, men jag skulle inte göra det, då det är mycket starkt, (beroende på märke).

Oparfymerat mjällschampoo funkar bra på hästar med känslig hud, hudproblem mm

Har aldrig provat på häst men har hört att det ska vara bra att tvätta hundar med om man är lite allergisk.

Jag brukar använda det dom få gånger jag tvättar hästen med något schampo.
Funkar jättebra, har aldrig fått några problem av det och hästen blir blank, mjällfri ;) och fin.

Har en lermurvel till häst (som peppar peppar hållt sig i skinnet än i år) som oftast ser ut som en vandrande lerhög. Så då går det inte direkt att använda schampo varje gång man måste spruta av all lera :D

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
432
Senast: hamilton1
·
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
295
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
553
Senast: Mearas
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
2 069
Senast: Noxos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka