Mjölka kor för hand?

Sv: Mjölka kor för hand?

gadriel skrev:
Tack då är vi överens :p

Du får ursäkta men jag är så förtvivlad att hela jordbrukssverige håller på att gå åt helvete för att svenskar hellre äter utlkändskt kött och att även politikerna i det här landet tycker att vi ska köpa in utifrån istället för att se till att vår landsbygd och vårt jordbruk överlever :(

Jag håller med fullkomligt! Svenskt kött, bröd och mjölk (eller alla basvaror rent ut sagt) ska det va, annars får det va! Trots usel ekonomi som ensamstående mamma ska det va svenskt kött och köttfärs i vårt hem. Varför ska mat transporteras över halva världen, det säger ju sej självt att det om inte annat är skit för växthuseffekten!
Gärna får mjölken kosta 8 kronor litern bara den är närproducerad. Dessutom är jag på jakt efter en ung (?) snygg rik bonde att gifta mej med, så MER pengar till dom, :o tack!
 
Sv: Mjölka kor för hand?

Lejonflickan skrev:
Jag håller med fullkomligt! Svenskt kött, bröd och mjölk (eller alla basvaror rent ut sagt) ska det va, annars får det va! Trots usel ekonomi som ensamstående mamma ska det va svenskt kött och köttfärs i vårt hem. Varför ska mat transporteras över halva världen, det säger ju sej självt att det om inte annat är skit för växthuseffekten!
Gärna får mjölken kosta 8 kronor litern bara den är närproducerad. Dessutom är jag på jakt efter en ung (?) snygg rik bonde att gifta mej med, så MER pengar till dom, :o tack!

Skönt med en sund människa :D

Ja en ung bonde är inte lätt att hitta...å en rik är ännu svårare. Men jag lyckades hitta en som är ung iaf, rik är han inte men en gård med plats för hästar räcker mer än väl bra för mej :love: :love:
 
Sv: Mjölka kor för hand?

gadriel skrev:
Skönt med en sund människa :D

Ja en ung bonde är inte lätt att hitta...å en rik är ännu svårare. Men jag lyckades hitta en som är ung iaf, rik är han inte men en gård med plats för hästar räcker mer än väl bra för mej :love: :love:

Hojta till om han har nån kusin på västkusten....hehe :idea:
 
Sv: Mjölka kor för hand?

Lejonflickan skrev:
Hojta till om han har nån kusin på västkusten....hehe :idea:

Hehe...han har två bröder men de är itne alls intresserade av jordbruk och den äldre är redan gift ...men om det dykler upp ngn släkting som verkar ok så ska jag hojta :D
 
Sv: Mjölka kor för hand?

Är han tillräckligt rik så lovar jag att ge dej "hittelön" :)
 
Sv: Mjölka kor för hand?

Lejonflickan skrev:
Är han tillräckligt rik så lovar jag att ge dej "hittelön" :)

Om jag hittar en rik bonde så lär den hittlönen vara duktigt hög :P

Annars får du väl nöja dej med en som har gratis stallplats, bete och foder :D
 
Sv: Mjölka kor för hand?

Jag tycker också att man måste ha tillgång till reservkraft om man har mjölkkor. Dock får man inte mycket för 10 000kr. Reservkraftsinkoppling till nätet måste till så troligare är att räkningen slutar på 30 000kr. Men kanske går det att lösa med grannsamverkan? Alla behöver kanske inte hel samtidigt?

Sen tycker jag att även hästägare bör fundera på hur de klarar ett längre elavbrott. Kanske är det inte bara bönder som skall tvingas ha reservkraft?
 
Sv: Mjölka kor för hand?

Situationen är ju inte helt lika för en häst som en ko. En ko måste mjölkas. En häst behöver bara vatten, men går att vattna i hink. Men du kanske menar ett riktigt litet stall där man måste hålla värmen på konstgjord väg, där kroppsvärmen inte räcker som värmekälla?
 
Sv: Mjölka kor för hand?

maskinmjölkade kor är inte vana vid att handmjölkas plus att det tar väldigt lång tid att handmjölka många kor...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp