Mjölktänder

Bukefalos 30 år!

Ipalollipop

Trådstartare
Min hund är nu 5 månader och ser att de nya canintänderna börjar komma, men hon har kvar mjölktänderna canintand på bägge sidor. De nya har precis börjat visa sig. Är livrädd för hon ska få bettfel, hur länge ska man ha is i magen att de lossnar av sig själv? Rasen är lancashire heeler.

Min hund är nu 5 månader och ser att de nya canintänderna börjar komma, men hon har kvar mjölktänderna canintand på bägge sidor. De nya har precis börjat visa sig. Är livrädd för hon ska få bettfel, hur länge ska man ha is i magen att de lossnar av sig själv? Rasen är lancashire heeler.
Om de har kommit upp till hälften eller ser ut att komma fel och de permanenta inte lossnar behöver de dras ut. Du kan fota eller boka tandkoll hos en tandveterinär för bedömning.

För min hund gick det snabbt från det att de bara började synas tills det att de började komma fram mer och mer. Jag lyckades få tid till tandveterinären typ 1 vecka efter att jag först såg dom och sen opererads han 3 dagar efter det. Det var tur tror jag då de permanenta tänderna då hade de kommit upp en bra bit.

Min hund är golden retriver. Vet inte om det skiljer sig.

Så ser de ut nu.

Bifogade filer

• att.dD8Gwizlsii8qGzHL3EL9lGy8nLO-ryPZO0j4uKUeIo.webp
    att.dD8Gwizlsii8qGzHL3EL9lGy8nLO-ryPZO0j4uKUeIo.webp
    93,2 KB · Visningar: 2 959
För det mesta inget att oroa sig för, mjölktänderna lossar när det dax. Aldrig haft några problem under de åren morsan haft uppfödning på collie (60 år plus) Må hända att oansvarig avel har degenererat rasens tandstatus, men skulle ändå sitta still i båten.

För det mesta inget att oroa sig för, mjölktänderna lossar när det dax. Aldrig haft några problem under de åren morsan haft uppfödning på collie (60 år plus) Må hända att oansvarig avel har degenererat rasens tandstatus, men skulle ändå sitta still i båten.
Uppfödaren tycker också jag ska vara lugn. Har fött upp rasen i 35 år och aldrig behövt dra ut mjölktänder. Dessa tänderna har kommit upp i veckan. Hon blev precis 5 mån

Liknande trådar

• Aktiviteter med sin valp
  • Hur länge fortsätter man behandla?
  • Korsbandsskador hund
  • Då hundlivet inte blev som man tänkt

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn