MJUK dressyrsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cettan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 3 823
Sv: MJUK dressyrsadel

Vad blev det för sadel Cettan? Jag har haft en Amerigo till min f.d foderhäst.. skönaste och mjukaste sadeln jag suttit i hittills.. kanske inte säger dig så mycket, men jag gillade den skarpt. Kanske du med ryggproblem behöver en ännu mjukare.

Köp en gelsits till sadeln, det finns nu med samma konstruktion som de man har på spinningsadlarna/i cykelbyxorna. Suverän stötdämpning. Vet inte om man får tävla dressyr med sådan sitts dock (tror inte det, men jag vet inte om det står i TR att en sådan sitts är förbjuden... ännu...). Samma tips som Millz hade mao.

Man får väl inte ha något slags sittinlägg ovanpå sadeln när man tävlar dressyr.... tror jag läste det för inte allt för länge sedan....

hejsan!
jag vet inte om denna sadeln hjälper ngt mot onda ryggar men jag fick förslaget att köpa en Zaldi classic eftrsom jag oxå har lite problem med ryggen..*tråkigt*!!
den är en sk close contact sadel med singelflarp och gelsits.
jag köpte en sådan (såg verkligen superskön ut att sitta i)
tyvärr så passade den inte min häst och jag måste sälja den igen..
stl. 17" och 31bom så denna sadel är till salu ifo du är intresserad.. ;) ska tillägga att den endast är provad utan ryttare och att den är helt ny!!
//Sandra

CarolaLind skrev:
Deuber & Partner kommer med en ny dressyrsadel i höst, den är bomlös och helt fantastiskt mjuk och skön. Jag har provat den på 2 olika hästar och båda gillade den, jag med.... :d

Priset kommer nog att ligga på runt 10.000:- men i gengäld behöver du inte byta ut den när din häst ändrar form.

:p
åh, var finns den? :)

lansburg skrev:
hejsan!
jag vet inte om denna sadeln hjälper ngt mot onda ryggar men jag fick förslaget att köpa en Zaldi classic eftrsom jag oxå har lite problem med ryggen..*tråkigt*!!
den är en sk close contact sadel med singelflarp och gelsits.
jag köpte en sådan (såg verkligen superskön ut att sitta i)
tyvärr så passade den inte min häst och jag måste sälja den igen..
stl. 17" och 31bom så denna sadel är till salu ifo du är intresserad.. ;) ska tillägga att den endast är provad utan ryttare och att den är helt ny!!
//Sandra

Hur är kvaliteten på Zaldi sadlarna? Har oxå blivit rekommenderad att köpa just Zaldi Classic pga .rygg/bäcken och sittbensproblem. Är det nån som vet hur vid en vid är i grader? Och passar dom rak häst har den smal midja?

Var det hippos Dressagen du menade.... som du ville ha en bild på????har du aldrig sett en sådan???Förundrad blir jag då....

Senast ändrad av en moderator:

jo, det är väl en prestige? Jag menar en Deuber & Partner som Carola Lind skrev om som jag ville se en bild på :D
M vH A_Z

jag har svårt att tro att en sadel kan passa både en väldigt svankig och en normal häst.

Vanliga hästar om du förstår vad jag menar inom citat tecken....varför märka ord?Tror nog du förstod vad jag menade.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
439
Senast: Emuliiaa
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 291
Senast: Kajsalisa
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: __sofia__
·
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
1 140
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka