Mjuk eller hård mellanvägg?

Safira

Trådstartare
Vad föredrar ni, mjuk eller hård mellanvägg? Säg gärna vilka för och nackdelar det finns med dom sorterna.
Transporten vi renoverar har idag en hård mellanvägg men vi kan lätt göra en mjuk om det skulle göra den mer attraktiv på säljesmarknaden.

Sv: Mjuk eller hård mellanvägg?

Vi har en av varje, för att kunna välja utifrån de hästar vi kör. Bägge är bra, men för olika behov.

Personligen föredrar jag hård mellanvägg för jag vill kunna ha tex hö i spiltan bredvid hästen.

Om jag måste välja antingen eller så blir det hård mellanvägg.

Om du har möjlighet skulle jag göra både en hård och en mjuk mellanvägg.

Som Lovis säger beror det på vilken häst man kör vilken mellanvägg man vill ha.

Personligen föredrar jag hård skiva. Gillar inte att de kan trampa in till varandra med skador som följd om olyckan är framme.

Positivt med en mjuk är ju om hästen känner sig trängd och kan bredda lite extra.

Som andra redan skrivit, det beror på häst och behov :)

Mjuk är enbart bra om man kör två hästar eller häst som inte gillar att stå smalt om man inte har möjlighet att köra brett.

Jag skulle vilja ha hård i mitt släp just för att jag alltid kör en häst och brett. Då kan man lasta saker på andra sidan väggen utan att riskera det glider under till hästen. (Självklart ska man säkra lasten men det är ändå större risk med mjuk än med hård vägg)

jag föredrar mjuk mellan vägg eftersom jag har häst som vill stå brett.... ställer jag henne med hård mellan vägg så fixar hon så att den ej e hård =) hahahah.. koko häst. sen om man kör med hö å så på en sida å hästen på andra då e de ju klart smidigare med hård men jag vill mkt hällre ha mjuk...

Jag har varit jätteanti till mjuk mellanvägg, men jag tycker det fungerar bra! Framförallt blir mellanväggen lätt att hantera om man behöver ta ut inredningen eller så.

precis så är min star xr3000 med å jag e kanon nöjd.. dom får stöd upptill men kan ändå bredda nertill om dom vill =)

kl

just nu så lutar det nog att vi kommer att göra en mjuk vägg med, det var inte så komplicerat att göra en vägg till tyckte maken.

Tusen tack för era synpunkter :)

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Shixle
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 335
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 806
Senast: Ragdoll
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
344
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka