Mjuk eller hård mellanvägg??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Yamaha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 3 553
Sv: Mjuk eller hård mellanvägg??

Och jag råkade ut för just ett sadelkammarhandtag som inte ville låsa sig hos Christ-ÅF som jag hade hästen hos. Skulle inte ha pillat på släpet när de inte var hemma...;)

Oavsett märke kan man nog smörja handtag o lås. Har tittat på ganska många Christ o inte märkt ngt. Skumt.

En generell grej jag märkt på alla glasfibersläp jag tittat på oavsett märke, är att dörppassformen är svårast för tillverkaren. Det blir inte samma exakta KLONK som att stänga en plyfadörr med metallram runt. Inget konstigt att det är så eftersom dörren är gjuten i ett stycke, men kanske var det en sån grej som gjorde att dörren inte gick igen perfekt på släpet du kollade? Att dörren behövde justeras. Måndagsex i så fall ja.

Maran skrev:
Och jag råkade ut för just ett sadelkammarhandtag som inte ville låsa sig hos Christ-ÅF som jag hade hästen hos. Skulle inte ha pillat på släpet när de inte var hemma...;)

Ajdå, vad pinsamt.. :o

*svarar alla*

Vill bara berätta att härmed är jag snart stolt ägare till ett Christ Comet Alu-släp. :bump:
Vi får åka till Örebro och hämta, men det tycker jag inte var så farligt långt, ca 20 mil. Kunde ha varit betydligt värre.

Nu är det bara att jaga dragbil.. Våran Chevrolet Transport får inte dra så himla mkt.

Tokgrattis! Vad kul med nytt släp. Hoppas ni hittar en bra bil också.:banana:

jag har mjuk i min släp o jag tkr det är det bästa. iallafall för min ena häst vill gärna kunna sätta ut en hov, o det kan hon ju inte göra med en hård vägg. jag kör bara en häst åt gången, o jag har mellanväggen sned oxå.
kanske hade tänkt annorlunda om jag kört 2 hästar jämt, men jag kan inte tänka mig att de kan komma åt att skada/sparka varann med en mjuk vägg.

Nä som sagt, jag trivs mycket bra med min mjuka vägg och upplever att hästen gillar den oxå. Istället för att stå med rumpan och ta stöd mot ytterväggen står hon nu med en hov under mellanväggen och tar stöd mot mellanvägen. Hon står mycket lugnare i Christen än i en vagn med hård mellanvägg.

Tack tack tack.. :D
Det känns bra. Vi kommer förmodligen få hämta den v.21 eller 22.

Ja, nu är det "bara" att köpa ett billigt skrälle till bil som orkar dra lite. Vi ska ev titta på en MB -87 som gått 32.000 mil, dom vill ha 12.000:- för den. Någon som kan något om bilar??? :o

Annars var det någon som sa att absolut bästa dragbilen är Volvo 940. Drar bra, billiga reservdelar och lätt att få tag i dom också..

Hmmm... Den som lever får se.. ;)

Finns massor av bra trådar om ämnet.

Vet inte med Mercan. Den har ju gått en bit. De har tendenser att rosta tycker jag. Opel Omega (kolla rost även här men den är biiiillig!), Nyare Passat eller Audi är andra bra dragbilar.

Vi har Audi, sköna dragbilar om man väljer lite större motorer.

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 410
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka