MJUKA sadler

Haffe

Trådstartare
Jeg vil ha eksempler på mjuuuka dressyr och hoppsadler som jag kan be sadelutprovaren kan ta med neste gang.. :) Har en sensibel bak ser ni :D .

Sv: MJUKA sadler

Frank Baines, Lovatts & Ricketts / Arabian, Prestige, Globus (hyfsat mjuk, jag tycker den är väldigt skön iaf), Albion, County.

Pessoasadlarna är mjuuuuka. :love:
Prestige är inte heller helt fel...

Har iofs aldrig ridit i den, men provsatt en Amerigo drwessyr och den var bara :love: :love: men kostar därefeter...:smirk:

Takk alle! Mm, det var prestige och albion jeg har tenkt på. Vad bra!

Men hvordan er Prestige/ Albion/ Windsor til ikke rake rygger med manke?

Medryttarpållans Jeremy Rudge är väldigt mjuk och trevlig. På ridskolan finns en Frank Baines som är nästan överdrivet mjuk.

Har ikke kjøpt hesten ennå, så vet ikke om eieren hadde tillat meg å legge ut kort enn. Men får vel snart vite så da blir det kort boms. Eller kanskje jeg kan skicke pm med kort? Det hadde vært ok å vite hva som KUNNE kanske ha funkit?! Det låter jettebra at Prestige inte er for spikraka. Tycker mer og mer om de salene... :D

Haffe skrev:
Men hvordan er Prestige/ Albion/ Windsor til ikke rake rygger med manke?

Kan nog säga att Albion då inte passar. Jag har albion till min dam och hon HAR en rak rygg. Annars är den väldigt mjuk att sitta i :) .

/Lizzie

lizzie skrev:
Kan nog säga att Albion då inte passar. Jag har albion till min dam och hon HAR en rak rygg. Annars är den väldigt mjuk att sitta i :) .

/Lizzie

Jag har lite funderingar på albion, men passar de till häst med lite manke??

Om vi tar k2:an som är kortast och rakast passar den till allt från låg manke till hög manke. Om jag inte minns fel har en cutback.

Okej, det var den jag var inne på! :D
Fast jag har ridit en riktig flat seat ett par år nu så skulle det vara kul att ha en med lite mer säte och stöd, framför allt i skogen...:p ;)

Det avr lite svårt att se på bilden, men Windsor och Prestige BORDE passa ganska bra. Kolla bara så att inte Prestige blir för rak (beror ju på vilken modell du väljer) och kolla bara så att inte Windsor slutar bakom det sista revbenet.

Diabolical_Kitten skrev:
Jo, den har ju ett ganskla djupt säte med, så man borde ju sitta kvar vad än hästen gör ;)

Precis! :D
Så det inte blir skentur över golfbanan som ligger granne med stallet "vi" ska stå i. :D

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 509
Senast: Idaw83
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)... 9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 673
Utrustning Jag ska ta ut sadelutprovare när Nelly är igångsatt, i första hand dressyrsadel men kanske även byta hoppsadeln som inte passar. Skulle...
Svar
10
· Visningar
3 023
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka