MJUKA stålhätteskor? I nöd

Zebrasg

Trådstartare
Hej!

För ett tag sen köpte jag stålhätteskor från hööks. Ett tag efter att ha gått i dom så fick jag skitont i Akillessenan(lite högre upp än hälen). Det har blivit en stor bula som är jätteöm. Jag trodde först att det ibte var stålhätteskorna eftersom att dom passar. Men nu har jag fått det på båda fötterna.

Därför undrar jag om ni har något tips på stålhätteskor som är mjuka bak på foten? Är verkligen i nöd för jag kan inte gå i dom här skorna längre, men det är en regel i stallet vi har! :(

Måste det vara ridskor? Eller ska det vara skor att arbeta i?
Man kan ju hitta arbetsskor med stålhätta lite varstans, t.ex på Jula och liknande ställen.

Jacson!! :love:
Köpte mina första för 10 år sen och köper inga andra sen dess. Har inte hittat några i samma prisklass som ger mig samma komfort.

Ska det vara ridskor så är ju Ariat outstanding. Dyra, visst, men snygga och går att rida i också.
Ibland glömmer jag byta skor i stallet och har Ariaten på stan och till skolan... :love:

Jag provade Ariat när jag skulle shoppa nya skor. Inte alls bekväma. Jag hade annars planerat att köpa ett par sådana. Blev ett par supermakt ifrån Hööks istället, ingen stålhätta dock och det ville ju Ts ha. Jag blev så nöjd m hööks-skorna att jag köpt ett par till att ha som vardagsskor tills de andra är utslitna.
Finns ju stålhätte-jobbskor, dock om man som jag har lite problemfötter, plattfot och hallux valgus, så har jag inte varit nöjd med det par jag köpt på jula. Men viktigast e ju att prova, alla är olika.

jag föredrar att ha gummistövlar med stålhätta :bump:.
svala på sommaren, och med en raggsocka i så är de varma på vintern.

gummi stövlarna är svala på sommaren och så är det bara att stoppa i ett par extra sockor så är de perfekta på vintern också :p.
har dem vid allt från att hämta hästarna i hagen till att lasta hästen i och gå banan med på tävling(smidiga i vatten hindrena :p).

vill inte ha stålhätta i ridskorna då det blir för klumpigt, och vill inte ha jodhpurs i stallet då de bara kommer att fyllas av halm/hö och så kommer man få in lera och snö när man tar in hästarna vintertid. byter skor innan jag tar ut hästen för ridning när jag ändå ska ha på väst och hjälm
så gummistövlar är verkligen :love: i stallet ^_^.

Om det är främst stålhättan du vill åt skulle jag rekommendera arbetsskor. Större utbud och mer fotriktiga. Bäst är komposit-hätta på vintern, stål är så kallt!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 946
Senast: QueenLilith
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i... 2 3
Svar
45
· Visningar
9 073
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 987
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈